הקורונה חוזרת? במשרד הבריאות שוקלים לחדש את החובה לעטות מסיכות

במשרד הבריאות שוקלים לחדש את החובה לעטות מסיכות, תחילה בבתי הספר בימים שנותרו עד החופש הגדול ואחר כך במבנים סגורים ובנמל התעופה בן גוריון

במשרד הבריאות שוקלים לחדש את החובה לעטות מסיכות בבתי הספר בימים שנותרו עד החופש הגדול ואחר כך במבנים סגורים ובנמל התעופה בן גוריון. כך פורסם היום (ראשון) בחדשות הערב בכאן 11.

בישיבה שכינס הערב ראש הממשלה נפתלי בנט עם שר הבריאות ניצן הורביץ . סוכם על הקמת מתחם בדיקות חדש בנתב"ג, תגבור האכיפה על השבים מחו"ל ובחינת חובת עטיית מסכות לנוחתים בנתב"ג. במקביל, במשרד הבריאות מבקשים להטיל קנס על מי שיטוס למדינות מסוכנות. עד כה נרשמו שתי התפרצויות בבתי ספר בבנימינה ובמודיעין, ועוד אירוע חריג בבית שאן שבו מחוסנים התבקשו להיכנס לבידוד.

אחרי שמשרד הבריאות התיר כניסת אלפי אנשים לישראל ללא בדיקה בסוף השבוע בשל תורי ענק בנתב"ג, וקיבל על כך ביקורת, הושג סיכום על הקמת מתחם בדיקות חדש בנתב"ג שכנראה לא יתן מענה לאלפים הצובאים על נתב"ג.

בנוסף, הוחלט שפקחים של רשות האוכלוסין יוסבו לטובת הגברת האכיפה על מי ששב מחו"ל ועדיין נדרש בבידוד – בעיקר ילדים שגרמו לחלק מההתפרצויות האחרונות מכיוון שלא הקפידו על חובת הבידוד. כמו כן, סוכם בישיבה לבחון מחדש חובת עטיית מסכות בנתב"ג לשבים ארצה מרגע הנחיתה ועד היציאה מהטרמינל.

מחקר שפורסם על ידי בית החולים אסף הרופא מגלה כי ארבעה ישראלים אושפזו במצב קשה כתוצאה מהתפרצות מחלה נדירה בסמיכות לחיסון. עדיין לא ידוע אם קיים קשר לחיסון.

מוקדם יותר אמר בנט בישיבת הממשלה: "בשבוע החולף אנחנו עדים להתפרצויות קורונה בשני בתי ספר ולהדבקה של עשרות תלמידים. זה נבע מחוסר הקפדה על בידוד, אלה ששבו מחו"ל, והערכת גורמי המקצוע, וזה עוד לא ודאי, שמדובר בוריאנט ההודי. אתמול בלילה קיימנו דיון נקודתי והיום תתקיים הערכת מצב עם השרים הרלוונטיים, גורמי המקצוע והמל"ל גם בנוגע לווריאנט ההודי, גם בנוגע לסדרי הכניסה והיציאה מהארץ, ואנחנו נעדכן את הציבור". בהמשך הישיבה, הודיע בנט כי יוקם קבינט קורונה מצומצם, לאחר ששר הביטחון גנץ ביקש בישיבת ראשי הקואליציה להקים מחדש את הפורום לנוכח ההתפתחויות האחרונות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *