הקורונה חזרה לברוקלין: עשרות חרדים מאושפזים במצב קשה

מספר חודשים לאחר שאלפים מבני הקהילה בברוקלין נפטרו, המגיפה שבה לניו יורק. בחסידות באבוב מדווחים על חולים שנדבקו שוב לאחר שכבר היה להם נוגדנים, בחסידות תלו שלט בו קראו לחסידים המבוגרים עם בעיות רקע להשמר ולשמור על כללי הריחוק

הגל השני של הקורונה מכה שוב בניו יורק החרדית. כמה חודשים לאחר שאלפים מבני הקהילה בברוקלין נפטרו, המגיפה שבה לניו יורק. בחסידות באבוב מדווחים על חולים שנדבקו שוב לאחר שכבר היה להם נוגדנים, בחסידות תלו שלט בו קראו לחסידים המבוגרים עם בעיות רקע להשמר ולשמור על כללי הריחוק.

רוב ההדבקות מקורם בחתונות שנערכו באחרונה, שם לא שמרו על כללי הריחוק לאחר שחשבו כי הם מחסונים מפני הנגיף – מה שמאשש את הטענה כי ניתן להידבק בפעם השנייה, ואין חסינות עדר.

על פי דיווחים של תושבים, חרדים מברוקלין אושפזו בבתי חולים במצב קשה, וחלקם מקבלים חמצן בבית מחשש כי בתי החולים לא יספקו את הטיפול הנדרש. במגיפה שפרצה לאחר פורים עלו טענות כי רבים נפטרו בשל הזנחה, אולם מבדיקה שנערכה בשתי שכונות חרדיות בברוקלין, שנפגעו קשה ממגפת הקורונה, נרשמה עלייה חדה במספר האנשים המתים בביתם.

מקרי המוות בבית בשכונות בורו פארק ו-וויליאסבורג בחודש מארס ובתחילת אפריל, עלו פי יותר מעשרה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. המידע מתבסס על נתוני עיריית ניו יורק שבחן ארגון החדשות "גותהאמיסט".

גם חבר הכנסת אליעזר מוזס נדבק בנגיף, והוא מחובר לחמצן במקום בו מתארח לאחר שנדבק בחתונה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *