הקורונה לא הולכת לשום מקום: התחזית הפסימית של המל"ל

מדוח מרכז השליטה הלאומי למאבק בקורונה פורסם היום (רביעי) עולה כי רק בעוד יותר משלושה חודשים צפויה ירידה במספר החולים

מדוח מרכז השליטה הלאומי למאבק בקורונה פורסם היום (רביעי) עולה כי רק בעוד יותר משלושה חודשים צפויה ירידה במספר החולים.

ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הציב יעד של מספר של כ-400 נדבקים ביממה ברחבי הארץ, אלא שבדוח שפורסם על ידי מרכז השליטה הלאומי היום נכתב: "בקצב התחלואה הנוכחי יידרשו יותר מ-90 יום להגעה ליעד של 400 חולים ליום", משמע עד סוף חודש נובמבר הקרוב לפחות.

"המטרה שהציב פרופ' גמזו בהחלט הגיונית במסגרת המאבק בקורונה", טען פרופ' יהודה אדלר, דיקן הפקולטה למדעי הבריאות והרפואה "כפי שפורסם בדוח, בקצב הנוכחי נגיע אליו במקרה הטוב תוך חודשיים-שלושה".

"אני מתרשם שהציבור נענה יותר להנחיות – אך לא מספיק", הוסיף פרופ' אדלר, "שוב ושוב אנחנו רואים אירועים המוניים, בהם לא נשמרים כללי הריחוק החברתי או ההיגיינה. בימים האחרונים לא חלה ירידה בתחלואה אלא להפך: יש יותר מתים ויותר חולים קשים. עם זאת, אני סבור שסגר כללי אינו הפתרון מכיוון שהוא ימוטט את כלכלת ישראל באופן סופי. אפשר בהחלט לשקול הטלת סגרים מקומיים".

"לרמת תחלואה גבוהה יש מחיר כואב מאוד, שמתורגם לפגיעה קשה בבריאות ובחיי אדם", הוסיפה אדוה לוטן, מנכ"לית עמותת 'מדעת' הפועלת לקידום בריאות הציבור. "לפי רמת התחלואה הנוכחית, בחודש הקרוב נחזה במאות האנשים שיסבלו מתחלואה קשה או פגיעה ארוכת טווח, שלא לדבר על מספר הנפטרים שעולה בקצב מדאיג".

לדבריה, "ישראל צריכה לעשות את המקסימום כדי לקצר את הזמן הזה – לפני הכל להבטיח שלא נעשים צעדים שגורמים לעלייה בתחלואה. פתיחת מערכת החינוך למשל, חייבת להיעשות בזהירות רבה ויש למנוע אירועים המוניים המשמשים כמוקדי הדבקה. אין ערך להקלות שונות או לצעדים פופוליסטיים כמו אישור טיסות והקלות לנוסעים לחו"ל, לפני שהבטחנו שלא תיפתח פרצה חדשה לעליית התחלואה. הציבור דורש קבלת החלטות מקצועית, אחידה ושקופה, תוך הסברה מסודרת, באופן שימנע פגיעה בחיי אדם ובריאות הציבור".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *