הקורונה משתוללת בקליפורניה ובפלורידה/ ד"ר דרור מנור

לאחרונה נפתחו בלוס-אנג'לס חנויות ובתי עסק רבים אשר סימנו את תחילת החזרה לשגרה במדינת קליפורניה. אולם מספרי החולים והמתים שרק ממשיכים לעלות כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה גרמו למושל ניוסאם להכריז על סגירתם מחדש. בקליפורניה נפטרו מהנגיף לפחות 7,000 איש

תושביה של לוס-אנג'לס, העיר הגדולה ביותר במערב ארה"ב והשנייה בגודלה בארה"ב, לא הספיקו עדיין לחזור לשגרה מלאה, כאשר מושל קליפורניה גאווין ניוסאם הכריז ביום רביעי, 15 ביולי, על חידוש הסגר במדינה, שאובחנו בה לאחרונה יותר מ- 336 אלף חולי קורונה. בדרום-מזרח ארה"ב הפכה פלורידה, שבה המושל רון דה-סנטיס סירב להטיל הגבלות על הציבור, למוקד התפרצות של מגפת הקורונה, עם יותר מ- 15 אלף חולים חדשים בכל יום, מה שמקשה מאוד על מערכת הבריאות במדינה.

לאחרונה נפתחו בלוס-אנג'לס חנויות ובתי עסק רבים אשר סימנו את תחילת החזרה לשגרה במדינת קליפורניה. אולם מספרי החולים והמתים שרק ממשיכים לעלות כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה גרמו למושל ניוסאם להכריז על סגירתם מחדש. בקליפורניה נפטרו מהנגיף לפחות 7,000 איש, ואובחנו יותר מ- 336 אלף איש כחולים בקורונה. המושל מתעקש שעד שלא יימצא בעולם חיסון וטיפול מועיל במחלה הארורה, התושבים ייאלצו להסתגל לנהלים החדשים שייקבעו על ידי המדינה.

חשוב להדגיש כי הסגר עלול לפגוע אנושות בבתי העסק ובחנויות שרק החלו להיפתח מחדש לפי המגבלות שנקבעו על ידי המדינה, וכעת לא בטוח כלל כי בעליהם יוכלו לשרוד ולפתוח מחדש כאשר הסגר יוסר. רבים מהעסקים ספגו הפסדים כבדים ונכנסו לחובות ענק בשל המצב הקשה. הסגירה המחודשת פגעה קשות גם במערכת החינוך בלוס-אנג'לס. בתי-הספר היסודיים והתיכוניים, שייפתחו בעוד כחודש יקיימו שיעורים אך ורק אונליין עד להודעה חדשה מהרשויות. אוניברסיטאות רבות במדינה, כולל אוניברסיטת קליפורניה, הודיעו כי שנת הלימודים לא תיפתח כמתוכנן ותיערך למידה מקוונת בלבד. בעקבות ההנחיות החדשות ייאלצו סטודנטים זרים רבים לשוב למדינותיהם.

בדרום-מזרח ארה"ב, במדינת פלורידה, התושבים מודעים להשלכות הקשות כתוצאה מהחלטת המושל רון דה-סנטיס לפתוח מחדש את המשק במדינה כבר בחודש אפריל. מספר הנדבקים היומי בנגיף הקורונה עבר את ה- 15 אלף איש ביום ראשון שעבר. רופאים בכירים, ובהם מומחים למחלות זיהומיות, טוענים כי מיאמי מהווה כעת את מוקד המגפה במדינה.

על אף המצב הקשה סירב דה-סנטיס לחייב את תושבי המדינה לחבוש מסכות בציבור; הוא הרשה לעשרות אלפי מתרחצים למלא את החופים בצפיפות אדירה; המושל אף אפשר את פתיחת פארק השעשועים הענק דיסני-וורלד שבאורלנדו. מה שחמור במיוחד הוא שגם כאשר מספר הנדבקים בנגיף הקטלני המשיך לעלות בצורה תלולה במדינה, הוא לא נבהל ולא נקט בצעדים המתאימים לצמצם את התפשטות הקורונה.

למרות ההתפשטות המואצת של נגיף הקורונה במדינה והתחזיות הקודרות של המומחים, המושל דה-סנטיס ממשיך עם אותה מדיניות כמו קודם, כאשר כל בתי העסק והחנויות פועלים כרגיל וללא הגבלות כלשהן. הוא אף הכריז לאחרונה על פתיחה רגילה לחלוטין של בתי-הספר היסודיים והתיכוניים ברחבי פלורידה בחודש אוגוסט. נדמה כי המצב המורכב שנוצר אינו משפיע כלל על החלטותיו של המושל הרפובליקני העיקש. לדעתו, המצב יציב ואין צורך להיכנס להיסטריה.

ברור שהמצב בקליפורניה טוב בהרבה בהשוואה לפלורידה. המושל ניוסאם הסיק את המסקנות הנכונות ופועל בצורה יעילה כדי למגר את מגפת הקורונה במדינה. זאת למרות שלדבר יהיה מחיר כבד מבחינה כלכלית, כיוון שעסקים רבים לא ישרדו סגר נוסף. לעומתו, נדמה כי המושל דה-סנטיס נוהג בחוסר היגיון ואינו מודע לשגיאותיו הקשות שעלולות להכניס את מערכת הבריאות בפלורידה למצב של איבוד שליטה מוחלט שיוביל את המדינה לכאוס מוחלט. בתי-החולים במדינה יתקשו מאוד להחזיק מעמד עם הכמות הגדולה של חולי הקורונה שיגיעו אליהן לקבלת טיפול. לפי מה שנראה, הקורבנות הרבים בפלורידה אינם מזיזים כלל למצפונו של דה-סנטיס.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. שלשה חדשים ומחצה, כן שלשה חדשים ומחצה כבר חלפו, מהיום בו נחטף הצדיק ר' בנימין פרידמן שליט"א ע"כ תתקיים אי"ה עצרת ברחבת ביהמ"ד שערי רמ"א היום!!! יום ראשון פרשת דברים בשעה 9:00 בערב ישמיעו גדולי הרבנים והעסקנים דברים בחובת השעה ולאחמ"כ נצא לרחובה של עיר לזעוק זעקה גדולה ומרה להתפלל לשם ית' שמו.

    שלשה חדשים ומחצה, כן שלשה חדשים ומחצה כבר חלפו,
    מהיום בו נחטף הצדיק ר' בנימין פרידמן שליט"א

    ע"כ תתקיים אי"ה עצרת ברחבת ביהמ"ד שערי רמ"א

    היום!!! יום ראשון פרשת דברים בשעה 9:00 בערב

    ישמיעו גדולי הרבנים והעסקנים דברים בחובת השעה

    ולאחמ"כ נצא לרחובה של עיר לזעוק זעקה גדולה ומרה להתפלל לשם ית' שמו.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב