הקטטה באומן: עצורים חרדים במולדובה שוחררו למעצר בית

זוג וגבר נוסף שנקלעו לקטטה בחזור מאומן, בטיסה ממולדובה לישראל נעצרו • בפעילות רבה הראשי של מולדובה הרב פנחס זלצמן שוחררו העצורים למעצר בית בקהילה האורתודוקסית בקישינב

זוג וגבר נוסף הוכנסו למעצר במולדובה בחשד שהיכו דיילת במטוס בדרך חזרה מאומן לישראל. הקטטה עם הדיילת התפתחה לאחר שגבר נוסף שעישן סיגריה בעת העלייה למטוס בשדה התעופה במולדובה, סירב לכבות אותה למרות דרישת הצוות. במקום התפתחה קטטה שכללה הרמת ידיים, והבעל יחד עם אשתו ואחיו נלקחו למעצר במולדובה.

מיד עם מעצרם ביום שישי בבוקר, החל רבה הראשי של מולדובה הרב פנחס זלצמן יחד עם הרב מנחם אקסלרוד משלוחי חב"ד באוקראינה לפעול לשחרורם המהיר. ואכן, בזכות הפעילות האינטנסיבית של הרב זלצמן, מנהלת עסקני הקהילה היהודית שחתמו ערבות בעבור העצורים החרדים, שוחררו העצורים במהלך השבת והועברו למעצר בית בקהילה האורתודוכסית תחת חסותו של רב הקהילה.

גורמים המעורבים בנסיונות השחרור אומרים, כי העצורים החרדים צפויים להשתחרר בתחילת השבוע ולשוב ארצה עד חג הסוכות. מי שמסייע ביעוץ משפטי מהארץ הוא עו"ד נתן רוזנבלט

לדברי הרב פנחס זלצמן רבה הראשי של מולדובה: "החוק המולדבי מאפשר להחזיק את העצורים במעצר 30 יום ללא משפט, ועל כן היה צורך לערב את הגורמים הגבוהים ביותר כדי לסייע לעצורים שישהו בסביבה מתאימה בשבת. תודה לא-ל, הרשויות במולדובה מעריכים מאוד את הפעילות שלנו, מה שסייע להביא לשחרורם המהיר למעצר בית בקהילה היהודית"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *