הקיץ כבר פה – ואיתו גם היובש והסדקים בכפות הרגליים

כפות הרגליים ראויות לטיפול מיוחד, בפרט שהן אלו שנושאות את כל כובד המשקל יום אחר יום וסובלות מפעולות כמו עמידה, הליכה וכל פעילות גופנית אחרת. המדריך המלא לפדיקור ביתי

כל החורף הסתרתן את כפות הרגליים בנעליים סגורות, ואפשר רק לנחש שהן היו מלאות קנאה לנוכח טיפוח כפות הידיים, שהמשיך למרות העונה הקרה. אתן משקיעות בבשמים, בתחליבי גוף ובסבונים, מוציאות הון על תמרוקים, מוצרי איפור ומסיכות לשיער. אבל מה עם כפות הרגליים.

העניין הוא שדווקא כפות הרגליים ראויות לטיפול מיוחד, בפרט שהן אלו הנושאות את כל כובד המשקל יום אחר יום וסובלות מפעולות כמו עמידה, הליכה וכל פעילות גופנית אחרת המאמצות אותן ועלולות לגרום להופעת יובש, לעור קשה, לעייפות ולנפיחות. בקיץ כמובן נוספות לכל אלה גם תופעות לוואי כגון הזעת יתר וריחות לא נעימים.

כך תעשו זאת לבד: על מנת לבצע טיפול פדיקור בבית יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים.

חשוב לזכור: כי השימוש בכלים (הפצירות והצבתיות) וכל מה שבא במגע עם העור הוא אישי ואין להשתמש בציוד האמור על בני משפחה אחרים – אלא אם הכלים הללו עברו חיטוי ועיקור כדי למנוע הדבקה של נגעים מאדם לאדם (למשל פטרת).

חשוב לציין כי המגמה העולמית בטיפולי הפדיקור היא דווקא להימנע מהשימוש בסכינים ולהחליפם בחומרים ממיסים. המגמה נובעת מתוך ההבנה כי הסרת העור הקשה (קאלוס) המהווה את שכבת הגנה הכרחית לגוף ונוטה למעשה לייצר בצמיחתה המחודשת שכבה עבה יותר.

מרחו מרכך עור על קשת העור שמסביב לציפורניים ודחפו בעדינות את העור עם דוחף עור ייעודי בכדי להגדיל את לוחית הציפורן. את עודפי העור יש להסיר בעדינות יתרה – זהירות לא לפצוע – עשו זאת בעזרת צבתית עור ייעודית.

עתה, גזרו את הציפורניים בקו ישר, והקפידו שלא לקצוץ אותן יותר מדי – כלומר יש להשאיר מעט קצה חופשי (פס לבן בקצה הציפורן) של כ-3 מ"מ לערך בכדי להימנע מציפורן חודרנית ובכדי למנוע אפשרות של חדירת פטרת מתחת לציפורניים.

עצבו את צורת הציפורניים בעזרת פצירה, מומלץ לבחור בשייפ מעוגל, בעיקר בזוויות החיצוניות של הציפורניים בכדי למנוע הופעתה של ציפורן חודרנית.

הסירו בעדינות בעזרת בלוק את שכבת השומן שעל הציפורן ואחר כך הבריקו אותה בעזרת פצירת הברקה.

מרחו ועסו את כפות הרגליים בפילינג ייעודי לכף הרגל והסירו בעזרתו את עודפי העור היבש – הקפידו במיוחד על אזור הקרסול וצדי כף הרגל.

לבעלי עור קשה וגס בעקבים – מומלץ להקפיד על שיוף כפות הרגליים פעמיים עד שלוש בשבוע. ניתן ורצוי להשתמש גם בפילינג גרגרי לפני הכניסה למקלחת, והכי חשוב – להקפיד הקפדת יתר על השימוש בקרם רגליים המיועד לריכוך העור.

הסירו שאריות של לק ישן. השתמשו במסיר לק נטול אצטון, היות וזה מייבש את הציפורניים ואת העור שמסביבן. כדי להקל את המלאכה, הספיגו פיסת צמר גפן במסיר לק, עטפו ציפורן אחת והמשיכו לציפורן הבאה. כשכל הציפורניים עטופות הניחו להן לספוג את מסיר הלק במשך דקה-שתיים, ואז הסירו את פיסות צמר הגפן תוך הפעלת לחץ קל.

שייפו את הציפורניים כשהן יבשות. זה יקל על תהליך עיצובן. הקפידו לשייף בתנועות עדינות לכיוון אחד – תנועות של הלוך ושוב פוגעות בציפורן ועלולות לשבור אותה. וכשגוזרים אותן השאירו 3 מילימטר של אורך, כדי למנוע מצב של ציפורן חודרנית. לאחר הגזירה אפשר לשייף בפצירה לגימור הרצוי.

העור שמקיף את הציפורן יש תפקיד חשוב: מטרתו למנוע חדירה של גורמים לא רצויים העלולים לפתח זיהום מתחת לציפורן. העור הזה עדין ולכן לא גוזרים אותו ולא דוחפים, אלא מעסים תוך הדיפה קלה מאוד של העור כלפי חוץ. חשוב לעשות זאת בעדינות רבה, בתנועות מעגליות קטנטנות, במקלון עץ המיועד למטרה זו. אם אין לכם סבלנות או זמן להתעסק עם זה, אל תחפשו קיצורי דרך ועברו הלאה.

זהירות קיץ!!!! חשוב לזכור כי רוב הפטריות בעור ובציפורניים נגרמות עקב הדבקה. לכן, יש להקפיד על נעילת נעלים במקומות ציבוריים (בריכות שחיה, מקוואות, מקלחות משותפות) וכמובן לא לשכוח לייבש היטב את כפות הרגלים ובין האצבעות בעזרת מגבת אישית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *