הקלטות טראמפ על נתניהו נחשפות

בהקלטות שפורסמו הערב (שבת) ב"חדשות סוף השבוע", נשמע נשיא ארה"ב לשעבר דונלד מדבר על בנימין נתניהו באופן חריף מאוד

בהקלטות שפורסמו הערב (שבת) ב"חדשות סוף השבוע", נשמע נשיא ארה"ב לשעבר דונלד מדבר על בנימין נתניהו באופן חריף מאוד.

הביקורת על נתניהו הוקלטה בריאיון שהעניק לעיתונאי ברק רביד בספר "השלום של טראמפ". עיקר הביקורת נאמרה בגלל שנתניהו בירך את ג'ו ביידן לרגל בחירתו.

"ביבי נתניהו, לפני שהעט בכלל יבש, לכתוב הודעה, אפילו לא הודעה, לעשות קלטת (הקלטה) לג'ו ביידן ולדבר על הידידות המופלאה. הם לא היו מיודדים, מכיוון שאם הם היו מיודדים – הם לא היו עושים את העסקה מול אירן. ונחש מה? עכשיו הם הולכים לעשות זאת שוב – ואם יעשו את זה, ישראל בסכנה גדולה מאוד", אמר טראמפ.

טראמפ הוסיף כי "הייתי מאוכזב מביבי אפילו ברמה האישית. כשיש לנו בחירות שהיו 'מכורות מראש', כמו בחירות במדינת עולם שלישי, אני חושב שזו בגידה אישית איומה. לא דיברתי איתו מאז. Fuck him. נו קדימה, מה עוד?".

טראמפ נשאל,  מה חשבת כשביבי התחיל לדבר על סיפוח חלקים בגדה המערבית?

"כעסתי ועצרתי את זה כי זה כבר הלך יותר מדי רחוק כשהוא עשה את ה'בוא נספח הכל ונבנה על זה', ואנחנו לא היינו מרוצים מכך".

שמעתי שבפגישה הראשונה שלכם אמרת לו: "מה הבעיה אם תפסיק את הבניה לתקופה מסוימת, שנה, שנתיים?". תפסיק את הבניה בהתנחלויות – והוא לא ממש היה מרוצה מזה.

"בדיוק. אמרתי לו, למה אתה עושה את זה? ביבי לא רצה לעשות עסקה. אפילו לאחרונה כשבאנו עם המפות והכל הוא אמר: 'זה טוב, זה טוב'. תמיד הכול היה נהדר, אבל הוא לא באמת רצה לעשות עסקה. אני לא יודע אם הוא לא רצה הסכם מסיבות פוליטיות או אחרות. חבל שהוא לא אמר שהוא לא רוצה עסקה, כי המון אנשים היו מסורים לתהליך ועבדו מאוד קשה. אבל אני לא חושב שביבי היה חותם על עסקה אי פעם. זו דעתי. אני חושב שהגנרל (גנץ) רצה לעשות עסקה".

בהקלטה נשמע טראמפ משבח את אבו מאזן: "חשבתי שהוא (אבו מאזן) רוצה לעשות הסכם יותר מנתניהו. ואני אהיה כן, הייתה לי פגישה מעולה איתו, עם עבאס, כן? בילינו הרבה זמן ביחד, דיברנו על הרבה דברים, והוא היה כמעט כמו אבא. הוא היה כל כך נחמד, הוא לא יכול היה להיות נחמד יותר. אחרי פגישה עם ביבי למשך 3 דקות, הסתכלתי עליו ואמרתי 'אתה לא רוצה לעשות הסכם, לא?' והוא אמר 'האמת…', והעובדה היא – אני לא חושב שביבי אי פעם רצה לעשות הסכם".

למה?

"אני חשבתי שהפלסטינים יהיו בלתי אפשריים ושהישראלים יעשו כל דבר בשביל שלום והסכם. מצאתי שזה לא נכון".

אז הכל בשבילו, זה הכול אומר, אתה יודע 'אני רוצה שלום' – זה הכול רטורי?

"אני לא יודע מה זה. אולי זאת פוליטיקה. עצרתי את ביבי באמצע משפט ואמרתי: 'ביבי, אתה לא רוצה לעשות הסכם'. אמרתי לו שהייתה לי פגישה מאוד טובה עם עבאס, ואנחנו בהחלט יכולים לעשות הסכם".

אז התאכזבת ממנו?

"אף אחד לא עשה יותר לביבי ולישראל משאני עשיתי. נתנו הרבה כסף, ואני נתתי. או חיילים, כל דבר שעשינו. אבל שוב, אם מסתכלים על רמת הגולן, אתה יודע, רמת הגולן הייתה דבר גדול". בהמשך הוסיף טראמפ: "אמרתי לדיוויד פרדימן: 'תן לי הרצאה של חמש דקות על רמת הגולן, למה זה חשוב', עצרתי אותו אחרי דקה. זה גבוה, אסטרטגי, זה כל כך חשוב נכון? השגתי את זה בשבילכם".

"אנשים אומרים שזו הייתה מתנה של ביליון דולר, אני צודק?", שואל טראמפ. "אל תשכח, רמת הגולן – 52 שנים, עכשיו זה 54 שנים. הוא היה מפסיד את הבחירות אילולא אני. אז הוא עשה תיקו, הוא עלה בהרבה – ב-10 או ב-15 נקודות אחרי שעשיתי את רמת הגולן. אף אחד לא עשה יותר לביבי, ואני חיבבתי את ביבי, אני עדיין מחבב את ביבי. אבל אני גם אוהב נאמנות".

טראמפ מספר מה חשב על נתניהו באופן אישי. "חיבבתי אותו. חשבתי שהוא איש מרשים מאוד. הוא אוהב את ישראל. אני פשוט לא הבנתי מה קרה לו, כי שמעתי שבנקודה מסוימת ביבי אמור היה לעזוב והוא היה אמור לעלות לשלטון ופתאום אנחנו הולכים לבחירות. חיבבתי את הגנרל (גנץ) מאוד. אני אמרתי לך, לג'ארד ולדיוויד, אם הוא היה הבחור, אם הוא ינצח, אני חושב שזה יהיה קל יותר. אני לא חושב שביבי בכלל רצה לעשות שלום. אני חושב שהם עודדו אותנו כל הדרך 'לא אנחנו רוצים, אנחנו רוצים'. אבל ביבי זה ביבי".

על ההחלטה לסגת מההסכם, טוען טראמפ שזה לא היה קשור לביבי. "זה באמת היה היחסים שלי עם ישראל, לא עם ביבי. זה הרגשות שלי כלפי ישראל. אני זוכר את ביבי נתניהו מגיע לארה"ב ומתחנן לאובמה שלא לעשות את ההסכם ההוא. כל מה שהוא קיבל מג'ו ביידן היה את עסקת אירן, זה כל מה שהוא קיבל. הוא לא קיבל כלום. אם אני לא הייתי מגיע, אני חושב שישראל הייתה מושמדת. אתה רוצה לדעת את האמת? זה הסכם שאני חושב, שהיה בפוטנציאל הסוף של ישראל".

על השיחה של נתניהו עם ביידן הביע טראמפ מורת רוח. "רק הזמן יגיד, נראה. הוא היה הרבה זמן ואני מחבב אותו. אני חושב שאנשים מאוד התאכזבו כשהוא התקשר כל כך מהר (לביידן). הוא היה האדם הראשון שהתקשר. ולא רק שהוא התקשר, הוא הוציא וידאו גרוע שהיה כמעט כאילו הוא מתחנן לאהבה. ואני אמרתי: 'וואי וואי, איך דברים משתנים', אז אתה יודע, התאכזבתי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *