הקליפ המאויר של אהרן רזאל

עם ישראל – מתוך האלבום "הנשמה רוצה יותר"

תגובות רבות ומצוינות לאלבום ה 12 של אהרן רזאל, "הנשמה רוצה יותר", שיצא רק לאחרונה. בתום חגיגות ההשקה, מתפנה אהרן להעמיק בשירים מתוך האלבום.

אחד השירים המסקרנים קיבל שם גנרי ומרשים – עם ישראל. ואמנם, לשיר יש כותרת בומבסטית אבל הוא רחוק מזה. זוהי מוסיקה שִבטית עם טקסט מפתיע ומקורי, משולב בביטויים יומיומִיִים הלקוחים מהחיים ומשמשים כהֶרמזים שונים המבטאים את הקיומיות המיוחדת שלנו בארץ ישראל.

אהרן מסביר את אחורי הקלעים של השיר החדש: "כולנו פוגשים שלטי רחוב עם כותרות וציוויים כמו 'סכנה כאן בונים!' או 'הַאֶט ילדים!' שילבתי אותם בשיר כי הם… חלק מהחיים. אפילו מפעל 'אהבה', מפעל המינרלים בים המלח הופך בשיר לחזון אחרית הימים".

משפט נוסף שמוכר מדיווחי התנועה "בקיבוץ גלויות יש פקקים", זוכה לקבל בשיר את המשמעות הפנימית שלו: אנחנו כולנו קיבוץ גלויות אחד גדול. אהרן מציע שנקבל את קשיים בפרופורציה נכונה, ולא נתעצבן כשיש עיכובים ומניעות ולמה? כי.. "בקיבוץ גלויות – יש פקקים…"

בעם ישראל כמו בשירים אחרים שהכרתם באלבום "הנשמה רוצה יותר", יש ניסיון לגעת ביופי, בפשטות, אפילו בקדושה דווקא של היומיום. בדמות האיש הבודד בסמטה – "רחמים ניסן", באמצעות מנקה הרחובות האלמוני -"הגיבן הקדוש", או בפתק שאהרן השאיר ליונתן – "תן לי את היום הזה". גם כאן בטקסט ובמוסיקה של "עם ישראל" יש זווית מקורית, שקיבלה ליווי מרהיב של וידיאו מאוייר ומרגש.

קחו מקצב רגאיי דרום אפריקאי, ערבבו אותו עם ניגון רועים מהרי הגליל וקבלו את הגרוב החדש, בדיוק כמו עם ישראל, קצת מכל דבר והתוצאה – עם אחד מאוחד ומיוחד

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *