הקנס הכבד שעיריית ביתר תשלם על סירובה לתלות מודעות נגד ראש העיר

עיריית ביתר תשלם 15,000 ₪ לתובע | עוד 10,000 שקלים נוספים שולמו לתובע דרך צד שלישי | עו"ד איתמר בן גביר: "גם מאיר רובינשטיין ילמד בסוף שהוא חי במדינת ישראל וכפוף לחובות וחוקים ושלתושבי ביתר עילית יש גם זכויות"

תושב ביתר עילית יקבל 25,000 ₪ מעיריית ביתר עילית, בגין סירובה של העירייה לאשר לזכיין הדבקת מודעות בעיר, לפרסם מודעת רחוב נגד ראש העיר מאיר רובינשטיין. המדובר במודעת רחוב ובה ראיון עם עו"ד בועז פייל ממשרד עו"ד יגאל ארנון, בו תוקף המרואיין את ראש העיר מאיר רובינשטיין ואת עיריית ביתר עילית, בגין יחסה הפוגעני והמפלה כלפי ילדי חינוך מיוחד בביתר עילית.

כתוצאה מכך פנה תושב העיר ויו"ר ועד ההורים במוסד החינוכי, אלי זלמנוביץ, לזכיין הדבקת המודעות בעיר בבקשה לפרסם את הכתבה כמודעה בתשלום בלוחות המודעות בעיר. הזכיין פנה לעירייה בבקשה לאשר את הדבקת המודעה ואולם העירייה סירבה לאשר את הדבקתה.

התובע הגיש עתירה מנהלית לבית המשפט לעניינים מקומיים במעלה אדומים באמצעות ב"כ עו"ד איתמר בן גביר. במהלך הדיון הודה דובר העירייה דאז כי העירייה אכן הזהירה את המדביק בפני הדבקת המודעה והתריעה בו כי הוא עלול להיחשף לתביעת דיבה.

השופט דחה את טענותיו של דובר העירייה ואת טענותיהם של עורכי הדין ב"כ של העירייה והורה לנתבעים להדביק באופן מיידי את המודעה והיא אכן הודבקה בפועל חרף התנגדות העירייה והעומד בראשה. כן הורה בית המשפט לעירייה לשלם לתובע סך 10,750 ₪ בגין הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין.

לאחר סיום ההליך המנהלי פנה התובע להליך נוסף באמצעות תביעה אזרית שהגיש ב"כ עו"ד איתמר בן גביר בבית משפט השלום בירושלים נגד העירייה ונגד ראש העיר מאיר רובינשטיין. במהלך התביעה הציעו ב"כ עיריית ביתר עילית לעו"ד איתמר בן גביר לנסות ולהגיע להבנות בין הצדדים ולקבל על ההסכמות תוקף של פסק דין.

לאחר מו"מ שהתקיים בין הצדדים נקבע כי העירייה תשלם באופן ישיר ורשמי לתובע סך של 15,000 שקלים ועוד 10,000 שקל נוספים יקבל התובע באמצעות צד שלישי מחוץ לפסק הדין וכך אכן בוצע. הצדדים הסכימו להסדר והגישו לבית המשפט את הסכמות הצדדים ובית המשפט אישר אותן.

עו"ד איתמר בן גביר: "המדובר בהתנהגות פסולה ושערורייתית של סתימת פיות, מניעת מחאה לגיטימית באופן בלתי חוקית ובריוני מצד עיריית ביתר עילית והעומדים בראשה. בסופו של יום התוצאה שביקשנו הושגה ואולם העירייה למדה זאת בדרך הקשה. בסופו של דבר המודעה הודבקה והתובע גם זכה בסכום מצטבר של 35,750 שקל, בגין סירוב הדבקת המודעה שעלותה כ-1500 שקל.

"לבסוף, גם מאיר רובינשטיין ילמד שהוא חי במדינת ישראל וכפוף לחובות וחוקים ושלתושבי ביתר עילית יש גם זכויות ובהם גם הדבקת מודעות שאינן נעימות או נוחות לו. הנחישות והעקביות של התובע ראויות להערכה שכן רק באמצעים אלו מצליחים אזרחים לפרוץ דרך ולחולל שינויים מול רשויות כוחניות וחזקות", הוסיף עו"ד בן גביר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *