הקנס התמוה לנהג המונית בגלל שלושה שקלים ושמונים אג'

ח״כ משה ארבל הגיש תלונה לשופט רוזן נגד פרקליטות המדינה בגין הגשת כתב אישום נגד נהג מונית על גביית שלושה שקלים ושמונים אגורות.

ח״כ משה ארבל הגיש תלונה לשופט רוזן נגד פרקליטות המדינה בגין הגשת כתב אישום נגד נהג מונית על גביית שלושה שקלים ושמונים אגורות.

בפנייתו היום (ה) לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות השופט רוזן כותב ארבל, כי החלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום כנגד נהג מונית על שלושה שקלים ושמונים אגורות שנגבו ביתר לכאורה תוך מימון שעות רבות של תביעה והגנה היא בניגוד לכל היגיון לשכל ישר ולעקרונות המשפט הפלילי.

"בשבוע שעבר שמעתי בתחנת גלי צה"ל, בתכניתו של אברי גלעד, את שיחתו עם צ׳, נהג מונית נגדו הוגש כתב אישום בגין חיוב יתר. מר צ׳ סיפר כי עם תחילת עבודתו כנהג מונית בשנת 2017, ביומו הראשון בתפקיד הסיע שני נוסעים בעיר אילת ובשגגה סימן במונה נוסע שלישי במונית, במקום לסמן תוספת מזוודה. כתוצאה מכך, התייקר שכר הנסיעה ב-3 ש"ח ו-80 אגורות, לשכר נסיעה מופרז של 33.3 ש"ח. בעקבות שגגה זו פנה הנוסע למשרד התחבורה אשר החליט בפברואר 2018, כמעט שנה לאחר הנסיעה, להגיש כתב אישום נגד מר צ׳. בעקבות השיחה ברדיו, התקשרתי ושוחחתי עם מר צ׳ אשר הפנה אותי לעורך דינו אשר בהסכמתו העביר לי את כתב האישום.

מאז הגשת כתב האישום חלפו למעלה משנתיים וחצי במהלכם התנהל תיק הדגל של יחידת התביעות של משרד התחבורה בבית המשפט השלום באילת. במהלך תקופה זו התקיימו מספר דיונים בהם ייצגו את מר צ׳ שלושה סנגורים שונים מטעם המדינה. כלומר, לאורך שנתיים וחצי עסקו בתיק מטעם המדינה תובעי משרד התחבורה, שלושה סנגורים במימון המדינה וכמובן השופט ועובדי המנהלה בבית המשפט. התובעים והסנגורים במשפט הוטסו לכל דיון ממרכז הארץ ובחזרה. כלל עלות המשפט עד כה, עוד טרם התחילו דיוני ההוכחות, עומד וודאי על עשרות אלפי שקלים רבים וייתכן שאף מעבר לכך.

קשה לטעון כיצד לא מדובר בבזבוז משאבי ציבור משווע ושימוש לא ראוי בסמכות ההליך הפלילי ע"י יחידת התביעות הארצית של משרד התחבורה. גם במנותק מהעלות העצומה למשלם המיסים מדובר בבירור במקרה שלא מגיע לרף החומרה שצריך להגיש בגינו כתב אישום ולבקש להכתים אזרח בכתם של הרשעה בהליך פלילי".

לסיכום כותב ח"כ ארבל "אבקשך לפעול לבירור העניין, כיצד התקבלה ההחלטה להגיש כתב אישום בגין גביית יתר של פחות מ-4 ש"ח נגד נהג מונית שזו לו החריגה הראשונה בניגוד לכל היגיון, לשכל הישר ולעקרונות המשפט הפלילי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *