הקץ להתרמות? המדינה תחלק 53 מיליון שקלים לעמותות

"עכשיו זה הזמן של המדינה להיות שם בשבילם"

משרד העבודה והרווחה פרסם את הקריטריונים לסיוע לעמותות וארגונים חברתיים שנפגעו כלכלית במהלך משבר הקורונה. בשלב הראשון יחולקו לעמותות ולארגונים סכום של כ-53 מיליון שקלים כספי סיוע.

מדובר במענה משלים לקרן הסיוע לעסקים, שלכספים ממנה זכאיות רק חלק מהעמותות הפעילות בישראל.

בדומה לסיוע הניתן לעסקים, יזכו עמותות אשר עומדות בתנאים שנקבעו במבחנים וספגו ירידה של יותר מ-25% בהכנסותיהם במהלך משבר הקורונה, לסיוע כספי מהממשלה.

המענקים יעמדו על סכומים של בין 10,000 ל-400,000 שקלים לכל ארגון. מענקים אלו נועדו לסייע לעמותות ולארגונים לממן את ההוצאות הקבועות מתוך ניסיון לשמר את התשתית הארגונית הנדרשת לשם החזרת הפעילות לסדרה בבוא העת. המשרדים גיבשו את מתווה הסיוע לאור החשיבות הרבה שרואים בממשלה לארגונים החברתיים ולפועלם בקהילה.

השר שמולי: "במשבר הקורונה העמותות והארגונים לקחו על עצמם במסירות את מתן הסיוע הישיר למיליוני ישראלים במצוקה. הם פעלו ביוזמתם ועל חשבונם, ללא מגבלות והתניות, כדי למלא את ייעודן ולעמוד בראש החזית החברתית למען הציבור; עכשיו זה הזמן של המדינה להיות שם בשבילם כמו תמיד, כך גם בתקופת הקורונה, הארגונים החברתיים היו הראשונים להתגייס ללא תנאי וללא סייג כדי לסייע לאוכלוסיות השונות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *