הקרב מול טראמפ: מי המועמד המוביל של הדמוקרטים באיווה?

מתוצאות חלקיות שפרסמה הלילה מהמפלגה הדמוקרטית עולה כי פיט בוטיג'ג', ראש העיר סאות' בנד מאינדיאנה, מוביל עם 26.9% באיווה

מתוצאות חלקיות שפרסמה הלילה מהמפלגה הדמוקרטית עולה כי פיט בוטיג'ג', ראש העיר סאות' בנד מאינדיאנה, מוביל עם 26.9% באיווה, המדינה הראשונה בפריימריז הדמוקרטיים לנשיאות, אחריו צמוד – הסנאטור ברני סנדרס. שזכה לפי התוצאות החלקיות ב-25 אחוז. התוצאות הגיעו באיחור לאחר תקלה רצינית במערכות המחשוב שהביאו לגלי גיחוך מצד היריבים הרפובליקנים.

למקום השלישי הגיעה הסנאטורית ממסצ'וסטס אליזבת וורן, עם 18.3. מדובר במפלה עבור סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, שנחשב לפייבוריט במרוץ. ביידן קיבל 15.6%. הסנאטורית איימי קלובושר ממינסוטה הגיעה למקום החמישי, עם 12.6%

אמש בשבע בערב שעון איווה, נפתחה ההצבעה הראשונה בארה"ב וחברי המפלגה הדמוקרטית הגיעו בכדי לבחור את המועמד/ת שלהם לראשות המפלגה הדמוקרטית.

ההצבעה במדינת איווה מתנהלת בגלוי. כל המשתתפים, הינם חברים רשומים של המפלגה הדמוקרטית. בסיבוב הראשון מנפים מארגני ההצבעה את כל מי שלא חצה את רף 15% והנוכחים מתחלקים מחדש לקבוצות תמיכה.

הבוחרים הנרגשים היו צריכים לבחור מבין 11 מועמדים דמוקרטים, ובראשם הסנאטור ברני סנדרס מוורמונט וסגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן, שנאבקו ראש בראש על צמרת סקרי דעת הקהל במדינה.

בסקרים האחרונים באיווה ניתן היה לראות שהסנטור ברני סנדרס זוכה לאהדה גדולה יותר, אך היות והקבוצות שנופלות אל מתחת לרף 15%, יכולות להעניק כוח פוליטי גדול לכל אחד מן המועמדים האחרים, התוצאה יכולה להשתנות בהתאם.

יש לציין שהצלחה בהצבעה באיווה, אינה מבטיחה כי המועמד המנצח אכן יסיים את הפריימריז כראש המפלגה הדמוקרטית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *