הקרב על החיסונים: תגובת גמזו על שר הבריאות שעצר את הזריקות לאיכילוב

באיכילוב ציינו שנשארו להם כ-4,000 מנות חיסון שתוקפן אמור לפוג בסוף היום והוחלט לתעדף את עובדי ההוראה, שהם הקבוצה הבאה בסדר העדיפויות, ולא להזמין צעירים אקראית. לאחר שנודע הדבר, שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין החליט לעצור את הקצאות החיסונים לאיכילוב

פרויקטור הקורונה לשעבר רוני גמזו הורה לחסן במתחם המשותף עם עיריית תל אביב עובדי הוראה, בניגוד לתעדוף שקבע משרד הבריאות.

הדבר הרגיז את השר אדלשטיין שמסר כי הוא רואה בחומרה את הדיווחים על מתן חיסונים בתל אביב למי שלא בקבוצות התעדוף.

בעקבות כך השר הנחה את מנכ"ל משרדו פרופ' חזי לוי לעצור את הקצאות החיסונים לבית החולים איכילוב ולבחון את הקצאות החיסונים הבאות לבית החולים. מדובר במשאב לאומי וכך צריך להתייחס אליו. השר קורא לכל הגופים המחסנים לחסן אך ורק בהתאם להנחיות אנשי המקצוע במשרד הבריאות". כך דיווח "ישראל היום".

פרופ' גמזו מצדו הגיב בכעס ואמר כי: "בית החולים פעל לפי הנחיות התעדופים של משרד הבריאות שבו בעת הווצרות מלאי יש לחסן קבוצת גיל מעל 55 וחולים כרוניים ובהמשך בעדיפות שניה מורים ושוטרים. העודף שעמדנו מולו בשעות הצהריים עמד על כ- 3,000 מנות חיסון וכנראה נובע משיעור ההתחסנות גבוה בתל אביב".

"מיד יצאנו וחיסנו את כל מאושפזי בית החולים המתאימים בתוך המחלקות ושלחנו זימון לכל אדם מעל גיל 60 שעדיין לא התחסן. בנוסף, השלמנו חיסונים לדרים בהוסטלים ולשוטרים על פי בקשת משרד הבריאות. במקביל, קראנו לעובדי הוראה להגיע מיד ולהתחסן. אין הבדל בינם לשוטרים בהנחיות המשרד.

"לשמחתי, במבצע מיוחד ותוך שעות בודדות, הצלחנו למנוע בזבוז משאב לאומי ולחסן קרוב ל-3,000 מורות וגננות ועוד -2,000 מעל גיל 50 וחולים במחלות כרוניות ומעל גיל 60. זהו הישג אדיר של תפעול מקסימלי וניהול מופתי ואני גאה בצוותי איכילוב שבתוך שבועיים בלבד חיסנו קרוב ל-50,000 ישראלים עם אפס השמדות.

"יתרה מזאת, אני מתקשה להבין מדוע משרד הבריאות תומך בחיסון שוטרים אבל מעניש על חיסון מורים כשהם באותה קבוצת תעדוף ובעיניי אף יותר כמי שאמונים על היקר לנו מכל. בית החולים איכילוב הפך בתוך שבועיים בלבד לבית חולים מחסן של כלל אזרחי מדינת ישראל והוכיח יכולות יוצאות דופן. אנו עומדים לרשות המדינה והאזרחים להמשך הצלחת מבצע החיסונים ולהביא במהרה למיגור המגפה".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. קישקוש בתור אחד שעובד שם ביום רביעי שעבר ידענו שלמחרת מחסנים רק עובדי הוראה

    קישקוש בתור אחד שעובד שם ביום רביעי שעבר ידענו שלמחרת מחסנים רק עובדי הוראה

    אורי |
    הגב