הקרב על המנדט השמיני: בדגל התורה מתכוונים לערער לבג"ץ

בדגל התורה נדהמו לשמוע את ההחלטה הדרמטית של השופט חנן מלצר שהחליט באישון לילה להעביר את המנדט השמיני של יהדות התורה לליכוד. חברת הכנסת קטי שטרית תכנס במקומו של פינדרוס. פינדרוס הגיב: "כל מאן דעביד רחמנא לטב עביד"

בדגל התורה נדהמו לשמוע את ההחלטה הדרמטית של השופט חנן מלצר שהחליט באישון לילה להעביר את המנדט השמיני של יהדות התורה לליכוד. חברת הכנסת קטי שטרית תכנס במקומו של פינדרוס. יצחק פינדרוס העלה סטטוס הבוקר וכתב: "כל מאן דעביד רחמנא לטב עביד"

אברהם ובר, חבר ועדת הבחירות מדגל התורה התייחס הבוקר בשיחה למנדי ביתאן בכאן מורשת לנתונים ואמר כי בדגל שוקלים לעתור לבג"ץ: "יש לנו אופציה לעתור לעליון נגד החלטתו של מלצר להוריד מנדט ליהדות התורה. יש לנו שאלות ללא מעט תשובות, עדיין לא החלטנו כיצד לפעול".

העיתונאי עקיבא נוביק צייץ:‏"יצחק פינדרוס מיהדות התורה הוא השלימזל הלאומי: פעמיים נבחר לכנסת ב2019, ופעמיים ספירת הקולות היותר אמיתית הראתה שהוא בעצם בחוץ"

הלילה הודיע השופט חנן מלצר כי יהדות התורה תרד ל 7 מנדטים – ואילו הליכוד עולה ל -32, וזה לאחר שקיבל את עתירת הליכוד בדבר החזרת אלפי קולות שלא נספרו בכ-10 קלפיות בכפר ירכא המזוהה עם הליכוד.

ח"כ קטי שטרית מהליכוד נכנסת לכנסת.יצחק פינדרוס שמוצב במקום השמיני ברשימת יהדות התורה,לא יושבע לכנסת בשבוע הבא. תמונת הגושים, עם זאת, נותרה ללא שינוי, ו"בלוק הימין" מונה עדיין 55 חברים.

בהודעת השופט מלצר נאמר עוד כי הוא מבקש מהיועמ"ש לשקול להורות על עריכת בחירות חוזרות במספר קלפיות בהן נתגלו זיופים.

עוד נכתב בהודעה כי 6 קלפיות, בהן נמצאו ראיות ממשיות לזיופים, נפסלו בהוראתו של יו"ר הוועדה, השופט מלצר. הקלפיות מוקמו בירכא, סח'נין, שפרעם ובעראבה. קלפיות נוספות בהן התגלו חשדות לזיופים הוכשרו לאחר בחינה מעמיקה של יו"ר הוועדה. 3 קלפיות נוספות נפסלו באופן חלקי בירכא, ובעוד 3 קלפיות הצליח צוות של ועדת הבחירות לבודד את הקולות המזויפים ובכך להכשיר את השאר.

השופט מלצר ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה לשקול את האפשרות לפנות לבית המשפט המחוזי לעניינים מנהליים בירושלים ולבקש לערוך בחירות חוזרות בקלפיות בהן התגלו ליקוים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *