הקרמלין: "ארה״ב הכריזה מלחמה כלכלית נגד רוסיה״

בתגובה לחרם הנפט שהטילו ארה״ב ובריטניה על רוסיה, אומר דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב כי ״ארה״ב הכריזה מלחמה כלכלית נגד רוסיה״. הוא ציין כי רוסיה תדע להגן על האינטרסים שלה. ברוסיה פנימה המצב הכלכלי ממשיך להידרדר. לפני זמן קצר הודיע הבנק המרכזי על העלאת שערי החליפין ביותר מ 8%

בתגובה לחרם הנפט שהטילו ארה״ב ובריטניה על רוסיה, אומר דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב כי ״ארה״ב הכריזה מלחמה כלכלית נגד רוסיה״. הוא ציין כי רוסיה תדע להגן על האינטרסים שלה. ברוסיה פנימה המצב הכלכלי ממשיך להידרדר. לפני זמן קצר הודיע הבנק המרכזי על העלאת שערי החליפין ביותר מ 8%.

החל מהעשרה במארס יעמדו שערי החליפין הרשמיים על 116.08 רובל לדולר אחד (לפני שבועיים וחצי דולר אחד היה שווה 77 רובל) ועל 126.44 רובל לאירו אחד. אתמול פירסם הבנק שורת הוראות חדשות האוסרות על בנקים וברוקרים למכור מטבע חוץ עד התשעה בספטמבר.

במקביל חתם הנשיא פוטין על צו האוסר על ייצוא סחורות ומחצבים מסויימים מרוסיה לפחות לחצי השנה הקרובה. רשתות המזון הגדולות ברוסיה מפרסמות הנחיות חדשות לקונים עם הגבלה על מספר/משקל הפריטים שאפשר לרכוש אם אלה שייכים לרשימת מצרכים חיוניים דוגמת קמח,סוכר, ועוד. וזה עוד לפני שמתחילים לחוש את מלוא עוצמתן של הסנקציות והשלכות הבריחה של מאות תאגידי ענק וחברות את השוק הרוסי, פיטורים של מאות אלפי עובדים במכה ומטבע מתרסק. המצב ברוסיה מחמיר מיום ליום מהבחינה הזו, ורבים שוקעים במרה שחורה ופחד אמיתי מהעתיד ותחושת החוסר ודאות. ישנן שלל אינדיקציות שמלמדות שאנחנו ככל הנראה רחוקים מסיום המלחמה.

הכתב יאיר נבות ניתח בטוויטר את המצב וכתב כי "אנחנו צופים בדינימקה של הדרדרות מהירה ביחסי רוסיה-ארה״ב-המערב, ותחושה רוסית הולכת וגוברת שדוחפים אותה עם גבה אל הקיר. במצב הדברים הזה, ובהכירנו את האופן שבו מתנהל וחושב הנשיא פוטין, זה לא בהכרח ידחוק אותו להגיע להסדר מהיר או פשרה אלא ההיפך הגמור. פוטין יחריף ויחזק את תחושת המצור מבית, ״רוסיה נגד המערב הרוצה בקריסתה״, ולא ירפה מאוקראינה. הרעיון שפוטין יצא למלחמה כדי שזלנסקי יכיר בריבונות הרוסית על חצי האי קרים או בעצמאות היישויות הפרו רוסיות בחבל דונבאס איננו מתקבל על הדעת. לא אלה ה״הישגים״ שעבורם יעצור פוטין כעת.

בעוד רוסיה סופגת חבטות כלכליות אדירות. פוטין עלול להמשיך קדימה ביתר שאת, עם כוח אש גדול ויכול להסלים את המצב למלחמה כוללת.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *