הראב"ד על רון קובי: "כואב לי שעדיין לא עשו מחאה גדולה נגדו"

כמידי שנה בשנה בימי השובבי"ם יוצא מרן פוסק הדור ראב"ד ירושלים הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א לאחד מערי הצפון הרחק ממקומות רעש והמולת בני אדם להתבודדות בעבודת ה', ולשפוך שיח בתפילה בקברי הקדמונים זי"ע.

השנה יצא מרן פוסק הדור שליט"א למרומי העיר טבריה, שם שהה למשך כשבוע ימים בליווי מצומצם של מספר תלמידים ומקורבים. במהלך השבוע התבודד מרן פוסק הדור שליט"א במשך רוב היום בחדרו, ולאחר מכן יצא מידי ערב לתפילה באחד מקברי הצדיקים בצפון, להתפלל ולשפוך שיח בימים הללו – ימי השובבי"ם הנודעים בסגולתם כמבואר בספרים.

יצויין כי במהלך שהותו של מרן פוסק הדור שליט"א בטבריה, דיבר פעמים רבות בכאב על חילול ה' הנורא הנעשה בטבריה, עם עלייתו של שונא דת לעמוד בראשות העיר, ובפרט על חילולי השבת הנעשים בעידודו של ראש העיר שמבקש לעקור את קדושת השבת מתוך העיר, רח"ל.

מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"   הביע צערו בפני תושבי העירעל שלא נערך עדיין מחאה גדולה ברחובה של עיר טבריה מכלל בני העיר הדתיים והחרדים להביע את הכאב על חילולי השבת הנעשים בעיר.

במהלך הדברים טען אחד הנוכחים כי ציבור מכובד מבני העיר כבר קיבלו על עצמם "יום תענית" על המצב השורר בעיר, אולם מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א הגיב כי אמנם עניין התענית הוא עניין גדול מאוד, אך אין לו שייכות כלל למחאה, שעניין התענית יסודה להתקרב לקב"ה, אבל מלבד זאת מוטל עלינו חובה להסיר את חילול ה' הנורא.

נקודה מעניינת ניתן לציין, כי באחד מימי שהותו של מרן פוסק הדור שליט"א בטבריה, נכנסו כמה מרבני קהל עדת הספרדים, לשאול אודות מה שהתפרסם לאחרונה בשם אחד הרבנים הספרדים, שאין לספרדים לאכול בשר בכשרות "העדה החרדית" – [או לאכול במלונות הנמצאים תחת כשרות העדה החרדית] – מפני שלדבריו בשר העדה החרדית אינו נעשה כפי דעת ה"בית יוסף", ושאלו הרבנים אם אמת הדבר או פרסום של שקר הוא.

מרן פוסק הדור ראב"ד ירושלים שליט"א השתומם לשמוע את הדברים, והשיב כי הדברים הללו בטלים ומבוטלים, ואדרבה "העדה החרדית" מקפידים לדקדק כשיטת הבית יוסף יותר מהמקובל בהרבה מערכות כשרות, כי לא זו בלבד שמקפידים על סירכות, אלא אפילו בחשש סירכא אין מכשירים, והשמועה הנ"ל בשקר יסודה.

מצורף כאן תמונות נדירות ממסע השובבי"ם שנערך לפני כשבוע.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *