הראב"ד פרץ בבכי עם היוודע הבשורה: "נעשינו יתומים"

מרן פוסק הדור נשא דברי מספד בבכיות ודמעות בעיצומו של סעודת הפורים לקול זעקות שבר קהל תלמידיו, באומרו כי "נשארנו יתומים כצאן בלא רועה".

במהלך סעודת פורים אצל מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א בהשתתפות כמה מתלמידי ישיבתו, הגיעה הבשורה הקשה על הסתלקותו של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זצ"ל.

מרן הראב"ד נשא דברי מספד בבכיות ודמעות בעיצומו של סעודת הפורים לקול זעקות שבר קהל תלמידיו, באומרו כי "נשארנו יתומים כצאן בלא רועה".

בתחילת דבריו אמר כי פטירתו של ר' חיים היא יותר קשה לעם ישראל מחורבן בית המקדש ויותר מכל הקללות האמורות בתורה: "גם כל חלי וכל מכה אשר לא כתוב בספר התורה הזאת יעלם ה' עליך (דברים כ"ח ס"ט) ואמרו חז"ל זהו סילוקן של תלמידי חכמים. הפטירה של ר' חיים הרי זה גרוע מכל הקללות, והרי זה גרוע מחורבן בית המקדש וכמו שאמרו חז"ל "קשה סילוקן של צדיקים יותר משריפת בית אלוקינו", אוי, הקב"ה שלח לנו מכה כזאת שלא כתוב בספר התורה הזאת, לכו ונשובה אל ה' כי הוא טרף וירפאנו, ורק הקב"ה בלבד יכול לנחם אותנו".

עוד הוסיף על תחושת היתמות: "עכשיו אנחנו כצאן בלי רועה, נשארנו יתומים כל בית ישראל, ואין מי שיתפלל בעדינו. צדיק הוא ה' כי פיהו מרינו. הקב"ה נתן לנו מכה נוראה כזאת. השכינה נמצאת איתנו בפורים, ועכשיו השכינה הקדושה נסתלקה מכלל ישראל. בלע ה' ולא חמל ביום חרון אפו. אין לנו עכשיו מי שימליץ עלינו יושר, כמה גזירות הוא דחה אין אנחנו יכולים לדעת, וזהו סכנה גדולה כשאין לנו צדיק כזה שיגן עלינו".

בית דין של מעלה מקבל עכשיו כח חדש, כל כך הרבה תורה הוא נתן לעם ישראל, יעזור ה' שדמעות העיניים על מיתת צדיקים יכפרו על כלל ישראל ובקרוב נזכה לביאת משיח צדקינו ויתקיים בנו "ובלע המוות לנצח ומחה ה' דמעה מעל כל פנים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *