הראשל"צ הגר"ש עמאר: "התורה לא כתבה בשום מקום 'מאוד'"

רבה של ירושלים הראש"ל הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט"א: "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" – באף מצווה כמעט לא כתוב "מאוד". התורה מזהירה אותנו, הקב"ה נתן לנו נשמה ואנחנו צריכים לשמור עליו מכל משמר. זו חובתנו"

 

על רקע מצב התחלואה בירושלים מבקש הראשל"צ ומרא דאתרא הגאון הגדול רבי שלמה משה עמאר שליט"א, לחזק את הציבור בשמירה והקפדה על ההנחיות.

"אני רוצה לקרוא בזה לכל הציבור, במצב שלנו, שהתפשטה המגפה הרעה הזאת, שהקב"ה יסלק אותה ויעצור את המגפה – בינתיים היא מתפשטת ואין לנו רשות לזלזל בה. התורה אמרה ורפא ירפא – חז"ל אמרו בגמרא, מכאן שניתנה רשות לרופא לרפאות", פותח הרב עמאר.

הרב ממשיך: "ברור כשמש, לאחר שניתנה רשות שלא רק תפילה אלא גם לעשות פעולה וללכת לרופא – ניתנה רשות, אז יש גם חובה. חובה גדולה. 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' – באף מצווה כמעט לא כתוב "מאוד". התורה מזהירה אותנו, השם נתן לנו נשמה ואנחנו צריכים לשמור עליו מכל משמר. זו חובתנו".

"מי שמזלזל בזה עובר עבירה חמורה. מאוד הצטערתי לשמוע שיש מי שמפיצים שמועות, שלא צריך להישמע, חולים שיש להם תסמינים של המחלה. אני בטוח שזה לא על דעת חכמי וגדולי ישראל. חייבים כל יהודי וכל ההורים – אם יש להם ילד וילדה שהם במצב שצריך שמירה, גם בשבילם צריך שמירה וגם בשביל אחרים שלא יזיק שלא יוזק. שלא נגרום עוד צרות חס ושלום".

"אם אדם יבוא על ידו שיחלה אדם אחר, או חלילה וחס לפעמים יש גם איבוד נפשות רחמנא ליצלן, מי יכול לקחת על עצמו דבר חמור שכזה?! מי יכול להרשות לעצמו להיכנס לספקות שכאלה? ספק נפשות בוודאי יש להחמיר. כתוב בשו"ת שבנפשות אפילו אלף ספק כמו ספק אחד דומה. אדם צריך לשמור על עצמו. קשה להיות בתוך בית אבל זו גזרתו של הקב"ה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *