הראשל"צ משבח הקמת איחוד הרבנים במדינות האיסלאם

האיחוד יפעל להורות הלכה לפי דרכו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל לאור הוראותיו של ממשיך דרכו הראשון לציון מרן הרב יצחק יוסף שליט"א

איחוד הרבנים במדינות האיסלאם שהוקם לפני כשנתיים על ידי רבנים שגרים בלמעלה מ14 מדינות וטריטוריות מוסלמיות בכל רחבי העולם ופועלים במדינות אלו במסירות נפש, קיבל מכתב ברכה ועידוד מהרב הראשי לישראל הראשון לציון מרן הרב יצחק יוסף שליט"א וזאת לרגל כינון מועצת הרבנים חברי הנשיאות של האיחוד.

בנשיאות האיחוד שמאגד רבנים בכירים מותיקי רבני הקהילות השונות יוצאי מדינות האיסלאם יכהנו הרבנים הגאונים הגאון הרב שמעון גד אליטוב שליט"א, חבר מועצת הרבנות הראשית, הגאון הרב חיים ביתן שליט"א הרב הראשי לתוניסיה, הגאון הרב דוד רפאל באנון שליט"א בד"ץ מונטריאל, הגאון הרב אברהם חמרא שליט"א רב קהילת יוצאי סוריה, והגאון הרב גד בוסקילה שליט"א רב קהילת נתיבות ישראל בניו יורק. הרבנים חברי הנשיאות צפויים לתרום מניסיונם רב השנים במתן עצה והדרכה לכלל הרבנים חברי האיגוד ויהיו זמינים בייעוץ והכוונה לכל דורש.

כל אלה מכהנים לצד הרבנים חברי הארגון שמאגד רבנים מכל החוגים, ספרדים כאשכנזים, שלוחי חב"ד ורבני קהילות אדר המשותף לכולם הוא כהונה רבנית בקהילות היהודיות במדינות החברות באיגוד.

"האחדות היא ערך עליון" אומר הרה"ג מנחם מנדל חיטריק שליט"א רב קהילה בטורקיה מייסד ויו״ר האיחוד. "איחוד הרבנים הזה מביא לידי ביטוי את מציאותם של רבנים במדינות מוסלמיות וערביות, שלא תמיד מקיימים יחסים עם ישראל. במדינות האיסלאם יש כבוד רב לדת ולרבנים. ולכן אנו פועלים לחזק את הרבנים ולהיות קול למען התורה והמצוות, פעלנו גם לכונן את הרכב נשיאות הרבנים המכובדים של הארגון על מנת להסתייע בנסיונם העצום ובעצתם החכמה של גדולי הרבנים של עולם הרבנות יוצאי מדינות האיסלאם שמבינים את הרגישויות הנכונות״.

האיחוד יפעל להורות הלכה לפי דרכו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל לאור הוראותיו של ממשיך דרכו הראשון לציון מרן הרב יצחק יוסף שליט"א. "הקהילות העתיקות וההיסטוריות, כמו של טורקיה, מרוקו ותוניסיה, הן קהילות שכל בית ישראל נשען עליהם, ומהן יצאה תורה לעם ישראל במשך הדורות. כמובן שיש לשמור ולשמר את הצביון הספרדי והמזרחי של קהילות אלו, לפי דרך הפסיקה של הראשון לציון שליט"א" אומר הרב חיטריק וקורא לכל הארגונים היהודיים וארגוני הרבנים לתת יד לחיזוק החיים היהודיים ברחבי העולם המוסלמי.

למעלה ממאה עשרים אלף יהודים גרים במדינות מוסלמיות, הקהילה הגדולה ביותר היא באזרביג'אן, בה גרים יהודים למעלה מ-2500 שנה בנוחות ובכבוד הקהילה השניה בגדלה היא בקזחסטן.

בזמן הקרוב צפוי להתקיים כינוס בהשתתפות הרבנים הגאונים שליט״א חברי הנשיאות יחד עם הרבנים חברי הארגון ובהשתתפות מרן הראשון לציון שליט״א בו יועלו על הפרק ענייניים שעל סדר היום וידונו בדרכים לסיוע לצרכי הקהילות היהודיות בכל מדינה ומדינה לפי צרכיה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *