הרבי מסאטמר תקף את המפלגות החרדיות

‌ארבעה חודשים אחרי שביקר בארץ שב הרבי מסאטמר וגינה בחריפות את המפלגות החרדיות בנאום שנשא במהלך ערב התרמה שנערך בניו יורק לאחד ממוסדותיו בסוף השבוע האחרון.

 

‌ארבעה חודשים אחרי שביקר בארץ שב הרבי מסאטמר וגינה בחריפות את המפלגות החרדיות בנאום שנשא במהלך ערב התרמה שנערך בניו יורק לאחד ממוסדותיו בסוף השבוע האחרון.

האדמו"ר התייחס בין היתר למערכת הבחירות השלישית ואל השתתפות המפלגות החרדיות בהן : "זו כבר הפעם השלישית שבמדינה הציונית הולכים לבחירות. בעבר נימקו המפלגות החרדיות את ההשתתפותן בבחירות אלה בכך שיש להיאבק מבפנים למען הדת, אך כיום הן מכריזות שצריך לבחור בהן כי הן ה'ימין למהדרין'. הממשל הימין כיום שהוא 'כוחי ועוצם ידי' כבר לא די להן, לטענתן צריך לבחור במפלגות החרדיות, כי רק הן מסמלות את הימין למהדרין. כך זה נראה כאשר נקשרים בממשלה, בבחינת "קשורה בו ככלב". לוקחים מהם כספים ותקציבים, ואז הופכים לגוש אחד ר"ל"

"ניתן להעיד", המשיך האדמו"ר, "כי באשר לגזירות והבעיות בענייני הגיוס (לצה"ל) והחינוך ואף בעניין השבת, המפלגות האלה לא פעלו דבר כדי לבטל או לפתור אותן. חלק מן הדברים הן אף הסתירו, אם זה בעיתונים שלהן, או בכל אמצעי אחר שיש בידן".

האדמו"ר הוסיף והתייחס למסקנות ועדת נומה אודות זיוף נתוני גיוס החרדים, וטען כי "אם מניין המגוייסים ירד, הוא בגלל המאבק העיקש שניהלו הארגונים השונים של יהודים יראי השם, בהם תלמידי הגר"ש אוירבך זצ"ל (מנהיג הפלג הירושלמי) שנלחמו במסירות נפש עזה נגד הגזירה. זה הדבר היחיד שבלם והחליש את הגזירה שנועדה להכניס את כל הציבור לצבא השמד לשם מטרה עליונה להפוך אותו לגוש אחד עם פורקי עול. אפילו פורקי העול בעצמם כבר טוענים היום שהם אינם צריכים את החרדים בצבא ברור כשמש שכל התכלית היא לערבב אותם, ואז לקרר אותם ולהחליש אותם ביהדותם".

בסיום דבריו שיבח האדמו"ר את הקהלים החדשים שהצטרפו בשנים האחרונות למאבק שמנוהל על ידי חסידות סאטמר: "ב"ה, בשנים האחרונות רואים כי שנתרבה הציבור שמוסר את נפשו כדי לא להנות משולחן איזבל, ומקימים מוסדות על טהרת הקודש. זו מסירות נפש ממש ראויה להערכה והתפעלות. הם מוותרים על תקציבים גדולים במסירות נפש שאין לשער, גם כאשר הם אינם יודעים איך ימשיכו מחר. זו דרכנו, וכך לימד אותנו רבינו (מייסד חסידות סאטמר, האדמו"ר רבי יואל טייטלבוים) שלא להתחבר לרשעים, בטח כשזה נוגע ללימוד תורה בבתי הספר והישיבות".

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. עו״ד בן גביר ציוני הלוחם למען עקרונות הלאומיות וההתישבות ביו״ש.

    הצביעות של סאטמר (מהר״א). כשנפגש האד׳ מויז׳ניץ עם רה״מ נתניהו למען כלל ישראל השמיעו בחסידות האנטי ציונית מחאה נמרצת, אבל כשמדובר באינטרס אישי של סכסוך פנימי בקהילה בב״ב שוכרים את עו״ד בן גביר ציוני הלוחם למען עקרונות הלאומיות וההתישבות ביו״ש.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. האדמו"ר שליט"א הוא מצדיקי יסוד עולם של הדור הזה, אם לא הצדיק הגדול שבהם.

    האדמו"ר מסעטמער שליט"א הוא מצדיקי יסוד עולם של הדור הזה, אם לא הצדיק הגדול שבהם. חייבים לזכור שהציונים העמלקים "המדינה" גנבו ילדים, את ילדי תימן, היה עדיף שימיתו את היהדות המפוארת הזו, שהעבירה מסורת טהורה מאז ימי בית שני, בתאי הגזים, ולא המיתה שהמיתו אותם המדינה. זו הריגת הנשמות, בשואה מתו מות קדושים ועלו ישר לגן עדן, פה בארץ הם הרגו דורות. עד היום לא יודעים איפה הילדים, וגם עוד אחד מהמשפחה, מכרו אותם. האימהות שלהם בוכות עליהם כבר 60 שנה, מכרו אותם לגויים, לחילונים, זה מותר? הרב עוזי משולם שהיה צדיק נסתר, הרגו אותו כי הוא גילה את האמת. זה לא בחינם – יש פה מגמה להשפיל את כבוד התורה ולומדיה עד עפר.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב