הרב הלל הורוביץ מונה לראש מנהלת חברון

ראש הממשלה :"אין ראוי ממנו להמשיך את הקשר בן 4000 שנה של עם ישראל לחברון"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נתן את ברכת הדרך, למינוי של הרב הלל הורוביץ ליו"ר מנהלת היישוב היהודי בחברון. בפגישה אישית עם הרב הורוביץ שנערכה לאחר קבלת המינוי אמר: "אני רוצה לברך אותך על המינוי שלך הוא הכי טבעי שיכול להיות אין מישהו שמתאים להיות יותר ממך ראש המנהלת של חברון אתה יודע כמה אנחנו מחוברים למקום הזה רק 4000 שנה' אמר נתניהו בחיוך. 'אני מאחל לך אישית הצלחה ולעם ישראל עוד 4000 שנה במקום הזה". הרב הורוביץ אמר לראש הממשלה: "זו זכות של עם ישראל שראש הממשלה ימשיך להנהיג את עם ישראל הלאה לעוד הרבה שנים".

בפגישה אישית שקיים הרב הורביץ עם ראש הממשלה נתניהו לאחר שקיבל את כתב המינוי, הוא העלה בפני ראש הממשלה את הבקשה של תושבי חברון לקדם פיתוח ובניית מתחם השוק בחברון שהינו חלק מהרובע היהודי ונמצא בבעלות יהודית, ונגזל מיהודי תרפ"ט בזמן הפרעות.

כזכור בסוף השבוע האחרון, הגיש שר הפנים הרב אריה דרעי בלשכתו לאיש חברון הרב הלל הורוביץ, את כתב המינוי ליו"ר מנהלת היישוב היהודי בחברון האחראית בין היתר על מערת המכפלה והיישוב היהודי בחברון. במהלך האירוע הצהיר הרב הלל הורוביץ איש היישוב היהודי בחברון, כי השר דרעי היה ויהיה שגריר של היישוב היהודי בחברון בממשלה ובכנסת.
המינוי מגיע זמן קצר לאחר שהרב הורוביץ סיים כהונה מוצלחת ביותר בתפקידו כמנכ"ל מועצת בתי העלמין בירושלים בשש שנים האחרונות, תפקיד שבמסגרתו הוביל בהצלחה את המהפכה שהשיבה את היהודים להר הזיתים.

'הרב הלל הורוביץ הוא איש רב פעלים שהחל את עשייתו הציבורית לפני עשרות בשנים למען הישוב היהודי בחברון, ובשש שנים האחרונות חולל מהפכה בהר הזיתים, אותה עשה עם השר לשירותי דת הרב דוד אזולאי זצ"ל שהסתלק מאיתנו בטרם עת. אני בטוח שאת הכוחות והעשייה שהוא הוביל בהשבת כבודם של קברי הצדיקים בהר הזיתים שהיו שרויים בביזיון, ידע הרב הורוביץ לנצל גם בתפקידו החדש לדאוג לקברי האבות וליישוב היהודי בחברון. אני מתחייב כשר הפנים לעזור ליישוב היהודי בחברון כפי שעשיתי בעבר ולדאוג לכל הצרכים כדי שהיישוב היהודי בעיר האבות יפרח וישגשג', אמר שר הפנים הרב אריה דרעי במעמד.

יו"ר המנהלת הנכנס הרב הלל הורוביץ הודה לשר הרב דרעי על המינוי 'הרב דרעי הוא ידיד אמת של ההתיישבות היהודית בחברון. בכל תפקידו הציבורים ובפרט בתפקיד שר הפנים, הוא היה הכתובת שלנו אנשי חברון. אני בטוח שהשר דרעי ימשיך להיות השגריר של חברון בממשלה ובכנסת, על מנת לקדם ולפתח את היישוב היהודי בחברון ולפתח את הדרך הבטוחה ליהודים לשפוך שיח בקברי האבות בחברון. שמחנו מאוד לשמוע שהשר דרעי נותן גיבוי מלא לדרישה המוסרית לאפשר את פיתוח ובניית מתחם השוק בחברון שהינו חלק מהרובע היהודי ונמצא בבעלות יהודית, ונגזל מאיתנו לאחר מאורות תרפ"ט. נמשיך לפעול יחד עם השר ושאר שרי הממשלה לאישור מידי, מה שיוביל לתנופת בנייה והרחבת הישוב היהודי בחברון". אמר הרב הורוביץ. בתפקידי האחרון כמנכ"ל מועצת בתי העלמין, זכיתי לעבוד בשיתוף פעולה עם השר דרעי, שלא חסך בשום מאמץ על מנת להחזיר את הביטחון להר הזיתים ולאפשר את מה שאנחנו רואים היום- מאות אלפי יהודים שעולים כל שנה להתפלל על קברי הצדיקים ועל קברי יקיריהם הטמונים בהר הזיתים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *