סערת הגיור: האיום של הרב הראשי לראש הממשלה

סערת פיטורי ראש מערך הגיור: הרב הראשי פנה במכתב זועם לראש הממשלה

בעקבות פרסומים שיצאו היום כביכול הודיע הרב הראשי שלא יחתום על גיור יוצאי אתיופיה בעקבות פיטוריו של ראש מערך הגיור הרב ולר מובהר בזאת כי מדובר בשקר גמור.

מלשכת הרב הראשי נמסר: "הרב הראשי הוא בחוק כיום ראש העדה היהודית וחתום על כל המרת דת לדת יהודית (גיור) במסגרת זו יש לרב את ראש מערך הגיור שמונה על ידו לוודא כי הגיורים מתבצעים בהתאם להנחיותיו הלכתיות. מרגע שאותו אדם יפוטר ולא תהיה לרב דרך לדעת על פי אלו הנחיות בוצעו הגיורים הרב הראשי בהחלט לא יחתום על שום גיור, ללא שום הבדל בזהות המתגייר ואיזו מדינה הגיע, ללא שידע בוודאות שבוצע על פי הנחיותיו ההלכתיות, כפי שפורט במכתבו של הרב הראשי לראש הממשלה הערב."

מוקדם יותר דיווח יאיר שרקי כי לקראת עליית חוק הגיור מחר להצבעה בקריאה ראשונה – הרב הראשי דוד לאו אמר לראש הממשלה בנט: "אם יקודם מתווה הגיור ותופסק כהונתו של ראש מערך הגיור – אפסיק מייד לאשר את תעודות הגיור הניתנות בו."

הרב הראשי לישראל הגר״ד לאו פנה הערב במכתב אל ראש הממשלה נפתלי בנט לאור הכוונה לקדם את מתווה הגיור ולהפסיק את כהונתו של ראש מערך הגיור הרב משה ולר. במכתבו כותב הרב הראשי לראש הממשלה כי ״תפקידו של ראש מערך הגיור הוא ליישם את הנחיותיו ההלכתיות של נשיא בית הדין הגדול. וחובתו של ראש המערך לוודא שמירה על ההנחיות ההלכתיות״.

עוד כותב הרב הראשי כי ״הפסקת כהונתו של מי שמופקד על יישום ההנחיות ההלכתיות היא גדיעת הקשר בין מערך הגיור לרבנות הראשית, ותגרום לניתוק והסרת האחריות ההלכתית על הנעשה במערך הגיור״.
הרב הראשי ממשיך וכותב ״לצערי צעד זה הוא חלק מהמגמה המסוכנת של קידום מתווה הגיור שעומד על הפרק בימים אלו. אני חוזר ומדגיש, מתווה הגיור המוצע יגרום לקרע משמעותי בעם"

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני מסר הודעת תמיכה ברב לאו: "עם ישראל עומד לצידו של הרה"ר הגר"ד לאו שליט"א בהודעתו כי לא יחתום על תעודת גיור במידה ויקדמו את מתוה הגיור המזויף, ויפטרו את מי שעומד כיום בראש מערך הגיור.עמידתו הנחרצת של הרה"ר שומרת על כרם בית ישראל ומונעת את הפגיעה הקשה בטהרת הייחוס של עם ישראל."

.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *