הרב לאו בעקבות האברך החניוק שהתגלה כמיסיונר

בהמשך לסערת המסיונריים שהתחזו ליהודים. הרב הראשי הגר"ד לאו: "יש לעשות כל מאמץ להוציאה לחלקת אינם יהודים"

בהמשך לסערה שהתעוררה לאחר הגילוי כי משפחה באחת השכונות בירושלים התחזו ליהודים ופעלו כמיסיונריים, פנה בימים האחרונים מנכ"ל חברה קדישא קהילת ירושלים הרב משה שמעון אל הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו בשאלה כיצד לנהוג באשה אשר התחזתה ליהודייה ונקברה בין יהודים, וכעת התברר כי היא אינה יהודיה.

במענה לפנייה השיב הרב הראשי באמצעות ראש לשכתו רפי אלטמן, כי "היות ולפי המידע שהגיע מארגון "אור לאחים", מדובר באשה שאינה יהודיה שהתחזתה לחרדית והייתה מסיונרית ואף ניסתה להעביר על דת ישראל, מפאת כבודם של כל היהודים שרכשו חלקת קבר ביודעם שהם טמונים בחלקת יהודים ונטמנו על דעת כן, יש לעשות כל מאמץ להוציאה לחלקת אינם יהודים".

עוד מוסיף בתשובתו בשם הרב הראשי לישראל, כי "אם הדבר לא אפשרי, אזי יש לעשות גדר של י' טפחים בינה ובין הנפטרים היהודים שנמצאים בתוך ד' אמות לקברה."

במשך שנים, מיכאל כהן, סופר סת”ם ואברך ירושלמי מהקהילה החרדית בגבעה הצרפתית חי בקהילה חרדית בגבעת הצרפתית יחד עם בני משפחתו ושלח את ילדיו לחיידרים, למרבה התדהמה התברר לפני כחודש שהוא גוי שכל מטרתו היא פעילות מיסיון בקהילה. לפני מספר חודשים אשתו מתה מסרטן ובני הקהילה אספו למשפחה תרומות.

אחת מנשות הקהילה, ליוותה את האשה בזמן הטפולים ואז החלו לצוץ סתירות. בפעם אחת היא סיפרה שבני משפחתה הגיעו לארה”ב אחרי השואה, ובפעם אחרת סיפרה שהם היגרו לארה”ב ב-1,880.

בנסף התגלה כי מיכאל הציג אילן יוחסין שמראה שהוא כהן ושורשיו במרוקו, אביו מת לפני מספר שנים כנוצרי ונקבר בבית קברות נוצרי. אמו, מעלה פוסטים מיסיונריים לרשת. הוא למד בעבר בכולל של המקובל הרב בניהו שמואלי אך בעקבות פנית עסקני יד לאחים הוא נזרק מהכולל. מיד לאחר מכן הוא הגיע לקהילה בגבעה הצרפתית שם הוא נטמע בקהילה. עם פרסום הפרשה הבוקר נדהמו בני הקהילה לשמוע כי האברך המוכר כאחד מחשובי הקהילה התגלה כיהודי משיחי שפועל למען הנצרות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *