הרב מוטקה בלוי: "האם ארגוני הנשים רוצים שתחנה חרדית תשדר שירת נשים?"

ביום חמישי הקרוב ידון בית המשפט בהחלטה האם לקנוס את רדיו קול ברמה בעשרות מיליוני שקלים בגין הדרת נשים, וזאת לאחר שתנועת נשים חרדיות הגישה עתירה קנטרנית שמטרתה לפגוע בצורה אנושה ברדיו החרדי, שדרני התחנה התגייסו ופרסמו שורה של סרטונים ברשת, הרב בלוי מתריע מפני החלטה תקדימית: "צריך להקים קול צעקה! אנחנו חוזרים לימי הצר הרוסי. רוצים להפריע לנו בניהול אורח חיים דתי"

ביום חמישי הקרוב ידון בית המשפט בהחלטה תקדימית האם לקנוס את רדיו קול ברמה בעשרות מיליוני שקלים בגין הדרת נשים, וזאת לאחר שתנועת פורום "קולך" הגישה עתירה קנטרנית שמטרתה לפגוע בצורה אנושה ברדיו החרדי, שמספק למאות אלפי מאזינים שיעורי תורה והלכה במשך למעלה מעשור שנים.

שדרני התחנה

כעת, עתיד הרדיו החרדי נמצא בסכנה, ושדרי התחנה מתגייסים לעזרת הרדיו ופרסמו סרטונים ברשת שבו הם מביעים את החשש מפני החלטה תקדימית שתביא לסתימת פיות.
דנה ורון


משה גלסנר

הרב מוטקה בלוי עלה הערב לגלסנר ב'קול ברמה' והתריע מפני ההשלכות של החלטה שתפגע ברדיו: "האם עולה על הדעת של מישהו לעשות חוק שילכו עם נעלים במסגד? לאן הגענו? מתערבים לנו בדברים הכי קדושים לנו", אמר בלוי בפתח הראיון.

הרב מוטקה בלוי המשיך וזעק בשידור, "צריך להקים קול צעקה! אנחנו חוזרים לימי הצאר הרוסי. רוצים להפריע לנו בניהול אורח חיים דתי".

יו"ר משמרת החינוך והקודש תהה עוד, "האם ארגוני הנשים רוצים שתחנה חרדית תשדר שירת נשים? זה רשעות לשם רשעות".

במכתב ששיגר מנכ"ל הרדיו עורך הדין מר אריאל דרעי לארגון 'קולך' הוא הביע את צערו על כך שפורום "קולך" חרט על דיגלו את הצורך לפגוע בתחנת הרדיו החרדית "קול ברמה" מתוך כוונת מכוון להעלות את קרנו ולהשיג הישגים תקשורתיים שאין בינם לבין הדרת נשים. לדברי דרעי, "לשם כך כל האמצעים כשרים ובכללם סילוף העובדות, הטחות אשמה בדרך לא מבוססת והצגה חלקית ומעוותת של נתונים".

דרעי הדגיש במכתבו לפורום קולך כי "דחיתם מכל וכל את הצעת הפשרה אותה הצענו במהלך הדיונים המשפטיים דלעיל ואשר כללה בין היתר הקצאה של יותר מ 1.2 מליון ש"ח מכספי התחנה לטובת פרויקטים ומיזמים לקידומן של נשים חרדיות תוך שאנו מגישים תוכנית מפורטת ואופרטיבית לכך. הכל שוב מתוך מגמה להוכיח כוחו של מי רב יותר גם במחיר של פגיעה חמורה בטובתן של הנשים החרדיות. הכך ינהג מי שרוממות הנשים בגרונו וחרב פיפיות בידו?" תוהה מנכל התחנה החרדית.

"ולעניין עצמו", מחדד מנכ"ל התחנה המכתב בתשובה, "יובהר שוב ושוב, רדיו קול ברמה לא מדיר נשים! רדיו קול ברמה לא פוגע בנשים ! רדיו קול ברמה לא מפלה נשים בשום דרך ובשום צורה!".

"ההיפך הוא הנכון", כותב דרעי וממשיך, "רדיו "קול ברמה" ככלי תקשורת חרדי, נמצא כיום בחוד החנית בכל הקשור למעמדן וזכויותיהן של הנשים החרדיות. די לראות את רשימת הפרויקטים הארוכה שהרדיו יוזם במישור זה החל מתוכניות העוסקות בבריאות האשה בתחומים הנדרשים לציבור הנשים החרדי, דרך תוכניות ומיזמים הנוגעים לתחומי העשרה ופיתוח של נשים בתחום העסקי וכלה במיזמים חברתיים בהם נשים לוקחות חלק ובמקרים רבים אף מובילות אותם.

מנכל התחנה אריאל דרעי מונה במכתבו שורה של טענות על כך שהתחנה החרדית מעסיק לא מעט נשים שמשדרות בתחנה וכותב: "האם טרחתם להזכיר במכתבכם או בקמפיין שאתם מובילים כנגד "קול ברמה" את מיזם "קולה של אמא" בו שדרנית התחנה הגב' מנוחה פוקס מחברת בשידור בין אמהות לחללי צה"ל לרבניות ומובילת דעה חרדיות בעיצומו של יום הזכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה".

"האם טרחתן לציין את שלל אירועי התרבות והפנאי של המיזם החברתי "ואת עלית" של רדיו "קול ברמה" אשר יזם ארגן והפיק עשרות אירועי תרבות נופש ורוח לנשים על חשבונו ומשאביו?
האם אי פעם שמתם לבכם לעובדה כי ברדיו "קול ברמה" נמצא המספר הגבוה ביותר של שדרניות עורכות ומגישות ונשים בתפקידי מפתח מכל כלי התקשורת החרדית ואולי גם מרוב כלי התקשורת הכללית ?
האם היה בכם את היושרה לגלות כי "קול ברמה" עוסק ונותן ביטוי בולט לנושאים רגישים שעל סדר היום של הנשים החרדיות דוגמת פגיעה בשכרן של הגננות החרדיות, פגיעה בשכר העובדות החרדיות בהיי טק ובעוד שורה ארוכה של מעין אלו גם במחיר של פגיעה כלכלית וציבורית.

יש לציין כי ברדיו "קול ברמה" משדרות כיום חמש נשים כשדרניות ראשיות בתוכניות המשודרות על פני שמונה שעות שידור בשבוע ועוד היד נטויה בסייעתא דשמייא. זאת בנוסף לכשתים עשרה נשים המגישות פינות באופן קבוע המצטרפות אף הן לעורכות ומפיקות תוכניות ולמספר לא מבוטל של נשים המשמשות כאורחות קבועות בתוכניות מומחים במגוון רחב של נושאים.

 

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. שעות של זימה במסדרונות הרדיו בסכנה

    כן ממש ככה שעות של זימה במסדרונות הרדיו בסכנה

    אבי |
    הגב