הרב סילמן: להרחיק את הילדים מההפגנות כמו מאש

הרב הסביר: "זה נזק מכל בחינה, לא רק חינוכי אלא גם גופני. הבחור מסתכן בחוץ, גם מתרגל ליהנות מאלימות וגם הוא מתרגל לחברה של אנשים אלימים. מרגיש קשר לאנשים שאין כוחם אלא 'לא בפה', כוחם בידיהם"

בשו"ת מיוחד שהעניק הפוסק הגר"י סילמן, התייחס הראב"ד לתופעות של התדרדרות רוחנית וחינוכית ונזק ארוך טווח כתוצאה מהשתתפות ואף צפייה פסיבית בהפגנות אלו.

"זה נזק מכל בחינה, לא רק חינוכי אלא גם גופני. הבחור מסתכן בחוץ, גם מתרגל ליהנות מאלימות וגם הוא מתרגל לחברה של אנשים אלימים. מרגיש קשר לאנשים שאין כוחם אלא 'לא בפה', כוחם בידיהם. מתלהב מהמשטרה או לפעמים מתלהב מאותם אינשי דלא מעלי שרבים עם המשטרה, ואיך שלא יהיה הרי זה נותן סולם ערכים מסולף מאוד ובלי שום ספק מקלקל את החינוך ואת העדינות שצריכים להיות לבן תורה. זו סכנה נוראה".

עוד השיב: "ההורים והמחנכים צריכים לומר לבנים ולתלמידים שלהם: אנחנו חושבים שלריב עם המשטרה הוא דבר אסור בתכלית האיסור מכל בחינה שלא נסתכל על זה, ואלימות על כל סוגיה רחוקה מהדרך שלנו. זאת גם הסיבה לכך שהחזון איש התנגד להפגנות, כי הדרך שלנו היא לא אלימות אלא דרך אחרת. צריכים לומר לילדים: אל תרדו למטה, אל תסתכלו על הדברים האלה שמקלקלים את הנפש והורסים את העדינות, תברחו משם כמו מאש!".

עו"ס הרב אליהו לינטופ, ממנהלי 'מוקד חינוך – בני ברק', מדווח על עליה מדאיגה בפניות הורים לעזרה סביב נושא ההפגנות, ומביע תקווה שבעקבות מכתבי הרבנים והמחאה הנמרצת מכל זיקה וקרבה למעשים פסולים מעין אלו, התופעה תמוגר בס"ד באופן מוחלט.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *