הרב שמואל טל מתנער מ"רוח הקודש" שלדבריו הנחתה אותו: "טעיתי"

ראש ישיבת תורת החיים הרב שמואל טל, התייחס בדרשה שנשא בבית מדרשו לפרשה שהסתיימה בפסיקת בית הדין הרבני, והסביר את פרץ השמחה בקרב תלמידיו

הרב שמואל טל, ראש מוסדות "תורת החיים" ביד בנימין, הודיע אמש כי יותר הוא לא נשען על "רוח הקודש" בפעילותו (שלדבריו עד לא מזמן הנחתה אותו בהנהגתו את המוסדות), התנצל על הטעויות שעשה בעבר וביקש להשאיר את הפרשה מאחוריו.

לאור פסק בית הדין הרבני שקבע כי הרב טל צריך להתנער מהישענותו על "רוח הקודש", אמר הרב "בנושא של רוח הקודש, היה לנו שיעור שלם של הנושא הזה שאמרתי שאני רואה בו דבר שהיה לי בו טעות. טעות. טעיתי וזה חלק מבירור וכוונתי היתה טובה, אבל טעיתי. זה שהכוונה היתה טובה זה לא עוזר לי.

"למדתי הרבה לקחים ודיברנו על זה בישיבה על זה שבאמת זה לא דבר שמתבססים עליו ולא דבר שבונים עליו ולא דבר שאני מייחס לעצמי ולא פועל מכוחו. יש סיעתא דשמיא, יש היגיון, השכל האנושי, להתעמק בדברים והקב"ה עוזר לחשוב בצורה נכונה מתוך הכלים ולא מחוץ לכלים", הוסיף הרב טל.

הרב הסביר את פרץ השמחה והריקודים בקרב תלמידי הישיבה, לאחר פרסום פסק הדין. "בד בבד עם זה שזכינו באמת בשמחה גדולה שהגזרה ההיא, האיום הזה או זה שזממו שחס ושלום לא היינו יכולים להמשיך יחד, ולא היינו יכולים להמשיך הלאה להוביל ולהיות חלק מהמוסדות, מהישיבה ושכל האשמות השקריות התגלו כלא נכונות".

הוא התנצל על הטעויות שעשה ואמר: "יחד עם זאת, כמו שאמרתי והרחבתי כבר בתחילת זמן קיץ, שכל הדבר הזה נפתח שהיתה פה טעות, היה פה כישלון והיתה כאן מציאות שהצריכה לקחת עליה אחריות וחזרה בתשובה שלמה ולהפיק לקחים".

הרב טל ביקש בדבריו להסתכל עליו כבעל תשובה: "המציאות הזאת, מציאות שחשוב לי מאוד שתהיה כחלק מהתמונה השלמה, שכמו שאני מדגיש כל הזמן, במשך כמה שנים שאני הייתי במקום הזה ובעצם זה מה שגרם לי להגיד את זה במשך השנים, אנחנו לא צועדים על המסלול של צדיקים גמורים.

"כמו שדימיתי את זה במסלול של מכס. מסלול ירוק ומסלול אדום. אנחנו לא באים במסלולים של צדיקים גמורים כי אנחנו גם ב׳מי יצדק בפניך׳. אנחנו בדור שיש בו כל כך הרבה התמודדויות, כל כך הרבה מביא לפתחנו התמודדויות וקשיים ואנחנו לא באים על תקן של צדיקים, רק על תקן של בעלי תשובה. בעלי תשובה. ובעל תשובה זה מישהו שהוא לא מתעלם מחסרונות, כישלונות ומטעויות. הוא עומד מאחוריהם. לא מצפה מהם בכלל לא היות מושלם כי זה לא העניין", הסביר הרב טל.

"אתה חי ומשתדל לכוון לשם שמיים, לרצון ה׳ ולכל מה שנדרש אבל אתה עשוי להיכשל, אתה עשוי לטעות. אני טעיתי ואני נכשלתי", הדגיש.

עוד אמר הרב: "אני יודע שאני יכול לטעות ותשובה זה עיקר הבשורה של הדור שלנו, של המציאות שלנו. שאנחנו חוזרים תשובה. וחלק ממה שיש לי ללמוד מדמויות כאלה ואחרות וחלק ממה שאני מרגיש שאני מבחינתי גם בא ללמד זה לעמוד ולקחת אחריות, להפיק לקחים, להסיק מסקנות ולדעת כן להיישיר מבט אל הדברים ולהגיד אני טעיתי, במה טעיתי וזה חלק מהיותי יהודי".

כעת, במוסדות "תורת החיים" מבקשים להניח את הפרשה מאחוריהם ולאפשר לקהילה "לאחות את הקרעים, ללמוד תורה ולהאדירה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *