הרוסים מפציצים שכונות בקייב ומציבים תנאים חדשים

פוטין מתקפל? דובר הקרמלין אמר היום כי רוסיה מוכנה להפסיק את הפעולה הצבאית באוקראינה "בתוך רגע", אם קייב תעמוד בתנאים שלה. לדברי הדובר, רוסיה דורשת מאוקראינה להפסיק את הלחימה מצידה ולשנות את חוקתה כדי לעגן נייטרליות.

פוטין מתקפל? דובר הקרמלין אמר היום כי רוסיה מוכנה להפסיק את הפעולה הצבאית באוקראינה "בתוך רגע", אם קייב תעמוד בתנאים שלה. לדברי הדובר, רוסיה דורשת מאוקראינה להפסיק את הלחימה מצידה ולשנות את חוקתה כדי לעגן נייטרליות.

כמו כן, רוסיה דורשת הכרה אוקראינית בחצי האי קרים כטריטוריה רוסית והכרה ברפובליקות הבדלניות של דונייצק ולוגנסק כשטחים עצמאיים.

דובר הקרמלין הוסיף כי אוקראינה מודעת לתנאים. מדובר בהתקפלות לעומת התנאים הקודמים שדרשו הרוסים.

העיתונאי נדב איל כתב בטטויטר כי: "הדרישות שדובר הקרמלין פסקוב העמיד לפני השיחות בטורקיה בין הצדדים (הכרה בקרים, הכרה בדונבאס, נייטרליות בחוקה האוקראינית) זהים/דומים מאוד למה שהוצג לראש הממשלה בנט במוסקווה. תעלול? משיכת זמן? בדרך כלל במקרה של פוטין התשובה היא כן. אבל אלה תנאים של ירידה מהעץ."

משרד ההגנה הרוסי אמר כי נכון לשעה 13:00, הצד האוקראיני לא מילא אפי' תנאי אחד לטובת יצירת מסדרונות הומניטריים בערים באוקראינה. יש לציין כי המסדרונות מובילים רק לרוסיה ובלארוס.

רון בן ישי שליח ידיעות ואתר וינט מעדכן על ההתקדמות הרוסית: "מ-11 בבוקר הופגזו שכונות צפוניות בתוך קייב עצמה, ובמקביל נראתה תנועה קדימה של השיירה הצבאית הרוסית – שיירה שלפי אחד העדכונים האחרונים אורכה עומד על לא פחות מ-64 ק"מ. חלק מהכוחות הקדמיים בשיירה החלו בתנועה, ולפי הדוקטרינה הרוסית ההפגזה קודמת להסתערות. בזמן שהרוסים מפגיזים, ייתכן שכמהלך מקדים לכניסה לקייב עצמה, האוקראינים מתכוננים. ארבעה טנקים אוקראיניים נראו נעים ברחוב הראשי של קייב, לא הרחק מכיכר מיידן וארמון הנשיאות – חלק מההיערכות להגנה על הבירה."

רשת CNN דיווחה כי במהלך הלילה היו קרבות קשים באזור קייב, ראש העיר קייב, ויטלי קליצ'קו, דיווח על הרס רב ביישובים: "בזעם קיצוני האויב משמיד את באקה, הוסטומל, וורזל ואירפין. הם רוצחים אזרחים במכוון. אנחנו עושים כל מה שאפשר בבירה כדי לתמוך בעיר, וליצור מאגר של אוכל, תרופות ומוצרים חיוניים".

רוסיה טענה הבוקר כי ההחלטה לנצור את האש באזורי הקרבות בערים הגדולות, ולהקים מסדרונות הומניטריים, התקבלה לבקשתו האישית של נשיא צרפת עמנואל מקרון שהכחיש את הדיווח.

 

 

 

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *