הרופא לא עטה מסכה – היולדת נדבקה בחיידק והפכה לנכה קשה

תביעה חמורה נגד גינקולוג בבית החולים "שיבא": לא שמר על הוראות ההיגיינה בניתוח, וכתוצאה מכך האישה פיתחה זיהום חריף שהוביל לטרגדיה. "טופלה בחוסר סבירות משווע". שיבא: "לא נפל דופי בהתנהלות". כך חושף פרשן וכתב הבריאות של "ישראל היום"-רן רזניק

בתביעת רשלנות רפואית יוצאת דופן שהוגשה בשבוע שעבר, עולות טענות כי משום שגינקולוג בכיר באגף נשים ויולדות בבית החולים הממשלתי שיבא בתל השומר לא עטה מסכה המכסה את הפה והאף ולא שמר על הוראות ההיגיינה, כפי שמחייבות הוראות משרד הבריאות, הוא הדביק יולדת שהייתה בטיפולו בחדר הניתוח בחיידק מסוכן וכתוצאה מכך נגרם לה זיהום קשה.

עקב כך היולדת הייתה בסכנת חיים, הרופאים נאלצו לכרות את רחמה, והיא סובלת מאז מנכות ומנזקים קשים. טענות אלה עולות מתביעה שהוגשה ביום חמישי שעבר בבית המשפט המחוזי מרכז נגד משרד הבריאות ובית החולים שיבא.

התביעה היא חלק מפרשה שזכתה להד תקשורתי וציבורי נרחב ואירעה בחודש דצמבר 2015, ובמסגרתה נבדקו מקרים נוספים חריגים ביותר של שלוש יולדות נוספות שרחמן נכרת באותה עת לאחר שנפגעו מזיהום.

ואולם, זו הפעם הראשונה שמוגשת בישראל תביעה שבה עולות טענות כי רופא שטיפל בחולה הדביק אותו בחיידק מסוכן גם משום שלא עטה מסכה ולא שמר על כללי ההיגיינה המתחייבים. אותם כללים שמרביתם הם עכשיו חובה לכלל הציבור בגלל כללי הזהירות מהידבקות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *