הרמז העמום של בנט: "יש כמה ממשלות אפשריות אם נסיר את החרמות"

שובר שתיקה – אבל לא מסיר את העמימות: יו"ר ימינה, נפתלי בנט, התייחס בעמוד הפייסבוק שלו לפלונטר הפוליטי ואותת כי יש לו כמה אופציות

שובר שתיקה – אבל לא מסיר את העמימות: יו"ר ימינה, נפתלי בנט, התייחס בעמוד הפייסבוק שלו לפלונטר הפוליטי ואותת כי יש לו כמה אופציות – אך כהרגלו לא נקב בהם. "יש כמה ממשלות אפשריות על הפרק. בדבריו יש רמז ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער, משום שהוא כותב כי "אם נסיר את החרמות ונבין את גודל השעה – יש מספר אפשרויות להקים ממשלה".

"אזרחי ישראל, בזמן הלחימה נמנעתי מלהתבטא נגד הממשלה ומלחלק עצות באולפנים ועל גבי הפייסבוק בעוד החיילים והשוטרים מסכנים את חייהם בשטח. חמאס ומבקרי ישראל במערב שיחקו מול שער ריק בתחום ההסברה, ואני התגייסתי כדי לתרום, ולו במעט, בחזית הזאת. ", כתב בנט בפתח הפוסט.

בנט ממשיך ומונה: "עם תום הלחימה, כשברור שתם ולא נשלם, ושהחזיתות עדיין לא שקטות – לא בעזה, לא בירושלים ולא בתוך ישראל, אני רוצה לחלוק איתכם את האופן שבו אני רואה את הדברים. אינני זוכר תקופה כזו של חולשה, היעדר תיפקוד ומבוכה לאומית.

לכאורה, אין מה להיות מופתעים. הכתובת היתה על הקיר. שנה שלמה, במהלך המגפה, הבטנו בעיניים כלות וזעקנו כנגד ממשלה שפשוט לא תיפקדה. לא בתחום ניהול המשבר, לא בתחום החינוך.
אותם סימפטומים שהעדפנו להדחיק ולשכוח: נתניהו ממנה אנשים בינוניים, שבתורם ממנים אנשים בינוניים.
תהליך קבלת החלטות עקום. מוכתב על יד שיקולים אישיים ופוליטיים. וכל זה תוך יצירת מסך עשן של פולחן אישיות למנהיג, שכל מי שמעז למתוח עליו ביקורת מותקף קשות.

לדבריוף "בשבועות ובימים האחרונים, אין אזרח שלא חש מועקה נוכח מצבה של המדינה. ירי של מחבלים על תושבי לוד, עכו, באר שבע והגליל. שוטרים מושפלים בהר הבית, חגיגות ניצחון של חמאס בעזה ובתוך ערי ישראל.

בנט מזכיר בפוסט "שגם תומכי נתניהו המושבעים ביותר, מתחילים להבין שהערצת המנהיג בכל מחיר היא לא תחליף למדיניות." וממשיך: "שהביטחון האישי שלהם ושל משפחתם התדרדר לרמה בלתי נסבלת."

בנט ששמר על עמימות כותב כי "רק ממשלת ימין בראשות ראש הממשלה נתניהו תוכל להתמודד בהצלחה עם מכלול האתגרים הללו — ולא ממשלת שמאל שתלויה ברשימה המשותפת ושבקבינט הביטחוני שלה יושבים ניצן הורוביץ, תמר זנדברג ומירב מיכאלי."

"ישנם פוליטיקאים שמדברים ימין ועושים שמאל. בעוד הם מפרסמים פוסטים ומאמרים לכאורה ״ימניים״ והפוכים מהמציאות, הם ממשיכים לפזול שמאלה. גם אחרי ההתקפות הרצחניות של החמאס, ההתפרעויות האלימות בתוך ישראל, וחידוש הדיבורים על מדינה פלסטינית שתהיה חמאסטן ענקית, הם ממשיכים לפעול להקמת ממשלה שתהיה תלויה במשותפת ובמפלגות השמאל של לפיד, מרצ והעבודה.הגיע הזמן שהם יודיעו בבירור שהם לא יצטרפו לממשלה כזאת, ושהם יצטרפו לממשלת ימין בראשות נתניהו."

לסיום שיבח בנט את ראש הממשלה: "ראש הממשלה נתניהו הוציא את ישראל מהקורונה ראשונה בעולם, הנהיג מערכה שהנחיתה על חמאס מכות קשות שהחזירו אותו עשור אחורה, גייס תמיכה בינלאומית רחבה שאיפשרה לצה״ל להשלים את המשימה, ועצר את ההתפרעויות בתוך הארץ על ידי גיוס פלוגות מג״ב והכנסת השב״כ לפעולה. זהו כל ההבדל בין מנהיגות שפועלת בנחישות, באחריות ובהצלחה ברמה הלאומית והבינלאומית לבין פוליטיקאים שעסוקים בלצייץ ולכתוב מאמרים."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *