הרמטכ"ל בטקס יום הזכרון בכותל: "צה"ל יוצא מגבולות המדינה כדי להכות את האויב"

בשעה 20:00 נשמעה הצפירה ברחבי המדינה ורבים נעמדו לדום לזכרם של 24,068 חללי מערכות ישראל ולחללי פעולות האיבה

בשעה 20:00 נשמעה הצפירה ברחבי המדינה ורבים נעמדו לדום לזכרם של 24,068 חללי מערכות ישראל ולחללי פעולות האיבה.

בכותל המערבי, החל הטקס לציון יום הזיכרון תשפ"ב. בטקס השתתפו: נשיא המדינה יצחק הרצוג, הרמטכ”ל רב-אלוף אביב כוכבי,הרב הראשי של הכותל – הרב שמואל בן ציון רבינוביץ, הרב הצבאי הראשי אייל קרים, ראש עיריית ירושלים משה ליאון ובני המשפחות השכולות.

לאחר קריאת "יזכור" עלה נשיא המדינה יצחק הרצוג לדבר. "הצפירה שפילחה את חלל חיינו לפני דקות אחדות, היא הרגע הטהור ביותר בלוח השנה הישראלי", אמר. "רגע שמרטיט את נימי נפשנו. רגע של קריעת אבל גדולה ומרה. של זיכרונות, מלכויות ושופרות. רגע שמבקש לפתוח שערי שמיים ביום דין, לבקש תחנונים על עם ישראל בדין. רגע שהוא תמציתו של השבוע הזה, התמצית של מדינת ישראל – מהיגון העמוק ביותר, לנס העצמאות והתקומה".

במהלך הנאום סיפר נשיא המדינה על 3 לוחמים בשם "אהוד", שנקראו על שמו של אהוד שחר, שנהרג בשנת 1955 במבצע "חץ שחור" למיגור קיני הטרור בעזה. "שלושה אהודים שנקראו על שם אהוד אחד: אהוד שחר, אהוד פלק, אהוד בורנובסקי, ואהוד שטוק-סדן", נאם. "ארבעה אהודים. ארבע דמויות מופת. ארבעה לוחמים שגילמו בשמם, בהלכותיהם ובגופם, את הערבות ההדדית את הרעות, הישראלית כל כך, שעוברת מדור לדור".

לאחר נשיא המדינה עלה לשאת דברים הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי "הנני – מושכת הקריאה את שרשרת הדורות, והם יוצאים לגאיות המוריה, למישוריה ולהריה: רק משם חושפים את מיקום האויב ומסכלים פיגוע, רק משם מונעים פגיעת אבן, קליע או רקטה, ורק משם האויב נשלט, מותקף ומושמד. הנני הוא יסוד שנוכח בכל מארב בגבול, בגיחת מטוס, בשיירת אספקה באזור לחימה, באימון או במבצע, והוא נטוע בקרב חיילים מכל החילות ובמגוון תפקידים".

"הנני הוא היסוד הערכי של צה"ל", אמר. "צבא העם, שבלעדיו אין קיום לעם, ולכן הכרחי שישרתו בו תמיד, בחובה ובקבע, הטובים שבעם". עוד אמר כי במושג "צבא ההגנה לישראל" המילה 'לישראל' היא התכלית. "אנו מגנים על הזכות לחיים ובשמה מסכנים את החיים, כדי לאפשר לכולנו, כאומה, לממש את זכותנו וחובתנו לבנות חברה משגשגת, ראויה ומלאת חיים".

על האתגרים הביטחוניים אמר הרמטכ"ל: "יחידות צה"ל מגנות על אזרחי המדינה בכבישים ובצמתים באיו"ש ולאורך הגבולות. צה"ל מרתיע, יוזם ותוקף, יוצא מגבולות המדינה כדי להכות את האויב באוויר, בים וביבשה, בכל רחבי המזרח התיכון, ויוצא מגדרו כדי לממש את עקרון ההגנה העצמית. דור אחר דור נשבע אמונים וקורא הנני, מתייצב לשירות צבאי, ומגלם את ההפך – מאלו שמתחמקים ואומרים אינני".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *