הרמטכ"ל הנחה: 15 פלוגות יצאו לאבטח את מרכזי הערים

הבוקר התקיימה הערכת מצב מבצעית, בראשות הרמטכ״ל, רא״ל אביב כוכבי, נוכח האירועים האחרונים ובהמשך להחלטה לתגבר בכוחות נוספים את קו התפר ומרחב איזור יהודה ושומרון. צה"ל יציע למשטרת ישראל סיוע נרחב, במסגרתו יוקצו 15 פלוגות הכשרה מיחידות מיוחדות שחלקן יסייעו בהגנה על מרחב התפר וחלקן ייפרסו בערים מרכזיות, בהתאם להחלטת משטרת ישראל

הבוקר התקיימה הערכת מצב מבצעית, בראשות הרמטכ״ל, רא״ל אביב כוכבי, נוכח האירועים האחרונים ובהמשך להחלטה לתגבר בכוחות נוספים את קו התפר ומרחב איזור יהודה ושומרון.

במהלך הערכת המצב, נדונו מאמצי ההגנה באיזור לצד הגדרת שלבי המוכנות להמשך. הרמטכ״ל הנחה על ביצוע מידי של מספר צעדים שמטרתם חיזוק מאמצי ההגנה והסיכול, איסוף המודיעין וקידום מוכנות צה״ל בזירה הפלסטינית.

בנוסף, הגדיר הרמטכ״ל את המאמצים המבצעיים המרכזיים הנדרשים לחיזוק תחושת הביטחון בעורף ולתגבור גזרות יהודה ושומרון, ועוטף עזה.

הרמטכ״ל הנחה על מעבר למצב כוננות מוגבר ועל היערכות לתרחישי הסלמה שונים.

עד כה, תגבר צה״ל את הגזרות השונות ב-14 גדודים לוחמים, בכוחות צלפים ובלוחמים מיחידות מיוחדות. בנוסף, יתוגברו יכולות המודיעין והאיסוף.

צה"ל יציע למשטרת ישראל סיוע נרחב, במסגרתו יוקצו 15 פלוגות הכשרה מיחידות מיוחדות שחלקן יסייעו בהגנה על מרחב התפר וחלקן ייפרסו בערים מרכזיות, בהתאם להחלטת משטרת ישראל. בנוסף, צה״ל הציע להוביל את הקמתן והצטיידותן של פלוגות מג״ב נוספות, לתגבור במשימת ההגנה והביטחון בעורף. בהתאם לצורך, יספק צה״ל גם סיוע לוגיסטי.

עוד הוחלט כי כלל החיילים שהוכשרו ברמת רובאי 03 ומעלה, יצאו עם נשק לביתם בכפוף לנהלים.

מדברי הרמטכ״ל: ״צה״ל ערוך למגוון תרחישים, פועל ויפעל ככל שידרש לשמירה על שגרת חייהם של תושבי ישראל. כוחות צה״ל פרוסים בדריכות מרבית בגזרות השונות במטרה לחזק את תחושת ההגנה ואת תחושת הביטחון של תושבי ישראל״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *