הרשות הפלסטינית מסיתה ילדים במזרח ירושלים נגד ישראל • ד"ר דרור מנור

הקייטנה הפלסטינית הכילה תכנים מסיתים נגד מדינת ישראל: שיעורי קרב מגע בהדרכת שוטרים פלסטינים, סיסמאות לאומיות ושירי הלל לפלסטין, ואפילו אווירה של רוח קרב. טור

בכפר עיסאוויה שבמזרח ירושלים הנמצא תחת שליטה ישראלית מלאה, התקיימה לאחרונה קייטנה לכמאה ילדים בני 12-7 תושבי האזור. הקייטנה הפלסטינית הכילה תכנים מסיתים נגד מדינת ישראל: שיעורי קרב מגע בהדרכת שוטרים פלסטינים, סיסמאות לאומיות ושירי הלל לפלסטין, ואפילו אווירה של רוח קרב.

הרשות הפלסטינית היא המממנת הבלעדית של הקייטנה הסוררת. מדריכיה הם תושבי מזרח ירושלים, הנושאים תעודות זהות כחולות, שאף נהנים מהזכויות שמגיעות לאזרחי מדינת ישראל. תכני הקייטנה נקבעו על ידי המועצה העליונה לנוער וספורט ברשות הפלסטינית ששמה דגש נרחב על הלאומיות הפלסטינית. על כן, הקייטנה נקראה בשם: "הבית שלנו, ירושלים שלנו". הקייטנה כללה לימודים נרחבים על המורשת הפלסטינית ושיעורים ארוכים על הנכבה. במסגרתה נערכו טקסים שונים שנפתחו בשירת ההמנון הפלסטיני ובהנפת דגלי פלסטין, ממש בדומה לשירות צבאי של ממש.

אחד הדברים המרגיזים שנראו במהלך הטקסים שנערכו בקייטנה היה ביצוע שירים ששרו הילדים נגד הכיבוש הישראלי. השירים כללו שורות מסיתות לפיהן, הפלסטינים לא ייצאו מישראל וימשיכו לחיות בה עוד מיליוני שנים; הם ימשיכו לעמוד בגאווה על אדמת פלסטין מבלי שישפילו אותם; אחד השירים אף הדגיש שהעם הפלסטיני לא ימות, וכי הוא רוצה רק "חירות, חירות, חירות".

הקייטנה המסיתה הסיעה את הילדים ליריחו, שכידוע נמצאת בשליטה מלאה של הרשות הפלסטינית. שם עברו הילדים שיעורי קרב מגע מקיפים בהדרכתם המסורה של שוטרים פלסטינים. גם במקרה הזה קיימים סממנים מובהקים של שירות צבאי. חשוב לציין שהקייטנה כללה מגוון של פעילויות, כמו לימודי עזרה ראשונה, שיעורי דרמה, שיעורי יצירה ופעילויות ספורט. מה שמקומם הוא שהפלסטינים שהפעילו את הקייטנה אמרו מפורשות, כי היה מדובר במחנה קיץ שנועד להצמיח מנהיגים שיוכלו להוביל לשינוי חברתי. בנוסף, הם הדגישו שהקייטנה נועדה להקנות לצעירים כלים וכישורים בתחומים שונים בחיים.

עצם העובדה שישראל כמעט איננה נוכחת במזרח ירושלים מזה שנים רבות תורמת רבות להסתה הפלסטינית ההולכת ומתגברת כלפי מדינת ישראל. ברור לכל כי מדובר פה בקייטנת הסתה. על כן, קובעי המדיניות חייבים לעשות כל מאמץ על מנת להפסיק במהירות את ההסתה הברורה של הרשות הפלסטינית בירושלים ולשים קץ לתהליכי הרדיקליזציה המוכתבים על ידה. חובה לעצור את החינוך להסתה במזרח העיר, אחרת עלולות להיווצר בעיות קשות לביטחון המדינה בעתיד: דור חדש של טרוריסטים יתפתח במהרה מתוך אותם ילדים תמימים שבאו בסך הכל לבלות בקייטנות קצרות במהלך חודשי הקיץ החמים. פעילות הסתה נגד ישראל במימונה ובסיועה של הרשות הפלסטינית היא דבר ידוע, ולכן על קברניטי המדינה להעביר מסרים תקיפים ונחושים לאבו-מאזן ולפמלייתו ברמאללה, אשר יבהירו להם כי כל פעילות הסתה נגד ישראל תגרור צעדים חריפים נגד הרשות הפלסטינית.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *