השב"כ ממשיך לפקוח עין על אזרחי ישראל

טרם אושר הנוהל לגבי אופן ההפעלה של השב"כ בנושא המאבק בקורונה

ועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושו"ן, בראשות ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) אישרה היום (ב') לממשלה, פה אחד, הארכת מועד של 48 שעות להניח על שולחן הכנסת את חוק הסמכת שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) התש"ף-2020.

כזכור, ביום 26.5.20, אישרה ועדת המשנה לממשלה להמשיך להשתמש ב'כלי' של השב"כ למאבק בנגיף הקורונה, עד ליום 16.6.20, אך גם קבעה כי אם עד 8.6.20 לא תונח על שולחן הכנסת הצעת החוק המסדירה את הנושא, יפקע התוקף של ההחלטה בעניין הסמכת שב"כ.

אתמול אחר הצהריים פנתה הממשלה לוועדת המשנה, וביקשה להאריך ב-48 שעות את מועד הנחת החוק על שולחן הכנסת, לאחר שהתקיים אתמול דיון בממשלה בהצעת החוק, והיא מתכוונת לדון בו היום במסגרת ועדת השרים להתמודדות עם משבר הקורונה והשלכותיו.

היועצת המשפטית לוועדה, עו"ד מירי פרנקל שור, אמרה לחברי הכנסת כי אתמול מסר משרד הבריאות דיווח נוסף לוועדה, בו צוין כי הם ביצעו רק פנייה אח"כ לשב"כ, בשל חולה שלא ניתן היה לתקשר עימו באופן אחר, ולכן ניתן לראות שאכן השימוש ב'כלי' מופעל מאוד בצמצום. יחד עם זאת, אמרה, בדיווח משרד הבריאות צוין כי טרם אושר הנוהל לגבי אופן ההפעלה של השב"כ בנושא המאבק בקורונה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *