השוטרים נדהמו: צלב קרס על ארון הקודש בשדה התעופה הסגור בפרנקפורטֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹ. תיעוד

ֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹּּּּּּּּּּּּּּּּּרבה של פרנקפורט הרב אביחי אפל יו"ר רבני גרמניה וסגן יו"ר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' שהוזעק למקום אומר; 'הנהלת רשות שדות התעופה והמשטרה מתייחסים לעניין בחומרה מיוחדת שכן, עפ"י הערכתם, ככל הנראה, מדובר בעובדי תחזוקה בשדה' * נשיא הועידה הגר"פ גולדשמידט: 'לאנטישמיים אין צורך בסיבות לביצוע מעשים נפשעים ובכל זאת הם מוצאים בכל אירוע 'מוטציה' חדשה לנגיף האנטישמיות'; בשבוע הבא ישתתף בדיון עם חברי הפרלמנט האירופי וראשי ארגונים היהודיים על ההסתה הדתית בספרי הלימוד ואזלת היד של האיחוד האירופי בפרסום המחקר שערכו * הקהילות היהודיות בהולנד פתחו במסע פרסום נגד האנטישמיות

חשמלאי שעסק בעבודות תחזוקה בשדה התעופה הבינלאומי השני בגודלו באירופה 'ריין מיין' בפרנקפורט נדהם לגלות צלב קרס שנחרט על ארון הקודש בבית הכנסת בשדה הסגור מזה כשנה עקב מגיפת הקורונה. למקום הוזעקו שוטרי משטרת הגבולות וצוותי מז"פ שלקחו ממצאים.

אמש עדכן מנהל שדה התעופה קריסיאן מייאר את רבה של פרנקפורט הרב אביחי אפל יו"ר רבני גרמניה וסגן יו"ר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' על הגילוי. הרבנות הראשית פרנקפורט בשיתוף מלא עם הנהלת רשות שדות התעופה הקימו ומתחזקים שלושה בתי כנסת בשדה התעופה ופועלים יחד בהתמדה למען התאמת השדה לצורך הנוסע היהודי ודואגים גם לאוכל כשר. 

היום (יום ה') הזמינה הנהלת הרשות את הרב אפל כדי לעמוד מקרוב אחר המעשה ולתת הנחיות מתאימות. 'הזעזוע הוא של כולנו. הנהלת הרשות והמשטרה מייחסים לעניין בחומרה רבה שכן, עפ"י הערכתם, ככל הנראה, מדובר בעובדי תחזוקה בשדה. הם מנהלים מצוד נרחב באמצעות מצלמות האבטחה – רק חיזוק הקהילות היהודיות ומלחמה עיקשת ונחושה בהסברה ובמעש תמנע מעשים נפשעים כאלה בעתיד'.

נשיא הועידה הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר כי 'לאנטישמיים אין צורך בסיבות לביצוע מעשים נפשעים ובכל זאת הם מוצאים בכל אירוע 'מוטציה' חדשה לנגיף האנטישמיות. קודם היה זה ב'זכות' נגיף הקורונה שמופץ על ידי היהודים. אחר כך בעקבות מבצע 'שומר החומות' ומחרתיים בגלל שחובשים כובע ובעוד שבועיים בגלל שלא חובשים כובע. ממשלות אירופה אמנם נוקטים במעשים וכמובן בדיבורים, אולם אין זה מספיק ועליהם להילחם בזה בנחישות רבה יותר כי הפגיעה היא בראש וראשונה באירופה'.

בשבוע הבא ישתתף הגר"פ גולדשמידט בדיון עם חברי הפרלמנט האירופי ובהם; יו"ר הוועדה המיוחדת לטרור בוועדה לבקרת תקציבים גב' מוניקה הוהלמייר. מר יונתן ארפי, סגן נשיא המועצה המרכזית היהודית בצרפת ומנכ"ל המכון ישראלי לניטור שלום וסובלנות תרבותית בחינוך הבית ספרי מר מרקוס שיף, על דרכי ההתמודדות עם ההסתה ממניעים דתיים בספרי הלימוד הפלסטיניים ואוזלת היד בפרסום הדברים במחקר שערך האיחוד האירופי.

ובתוך כך, הקהילות היהודיות בהולנד פתחו השבוע במסע פרסום בשלטי חוצות נגד האנטישמיות: יחד אנחנו חזקים!. חבר הועדה המתמדת ומזכיר הרבנות הראשית באמסטרדם הרב שמואל כץ אמר כי 'האנטישמיות גואה גם בהולנד. אנו רואים יותר ויותר הפחדות של יהודים ברחוב, בבתי ספר ובסביבתם, ואנו מדווחים על איומים והצהרות אנטישמיות באמצעות מדיה חברתית ובמהלך הפגנות – יש חשיבות עליונה לכך שאנחנו, כקהילה יהודית, נזעק את הזעקה הזו בפני האזרחים קובעי מדיניות ומובילי דעת קהל שאינם משלימים עם האנטישמיות הזו'.  

צילומים: ועידת רבני אירופה רפאל ארליך ויוכן גינטר

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *