השוכר לא שילם את השכירות וזה מה שגילה בעה"ב בדירה "מויתור לא מפסידים"

כעבור יומיים שלא היה מענה בדלת, ביקשתי מהשכן לנסות להיכנס לדירה. להפתעתו הוא מצא את הבית ריק מאדם, וכולו מטונף ומוזנח בצורה נוראה. הגעתי לשטח, והזדעזעתי ממראה עיני…

אני שוכר דירה בעיר אחת ומשכיר בית בעיר אחרת. השוכר התחיל לזייף בתשלום השכירות במשך מספר חודשים, עד שבמקום כמה אלפים הציע לשלם לי כמה מאות, ממש לועג לרש… הבנתי שאין לו איך לשלם, אבל גם אני צריך לשלם את השכירות שלי, הנטל היה ממש קשה.

כמה חברים ששמעו את המצוקה שלי הציעו להביא גברא אלימא שיפנו את השוכרים מהבית, ובכך יסתיים הסיוט. שמעתי, אבל ליבי לא נתן לי לעשות מעשה כזה גם אם אני צודק במאה אחוז, וגם אם זה מסתדר עם ההלכה (לא בדקתי). הלב שלי לא היה מסוגל לעמוד בכזה מצב להעיף מישהו מהדירה שלי בכוח הזרוע.

סבלתי עוד חודשיים והנה הוא אפילו לא עונה לטלפון. עד עתה הוא היה עונה ומציע כמה שקלים אבל עכשיו אין אפילו תשובה! התקשרתי לשכן שגר קומה מתחתיו ובקשתי שידפוק בדלת ביתו, הוא דופק ותשובה אין.

כעבור יומיים שאין מענה בדלת בקשתי מהשכן לנסות לפתוח את הדלת, והנה להפתעתו מצא את הבית ריק מאדם וכל הבית מטונף ומוזנח בצורה נוראה. הגעתי לשטח והזדעזעתי למצוא את הברזים תלושים וחלודים. המנורות תולות מנותקות מהקיר. מי מדבר על שקעים התלושים מהקיר והצבע שמזמן לא קיים. התברר שהם הסתבכו וברחו לחו"ל ונטשו את כל החובות מאחוריהם.

החלטתי למכור את הנכס ולקנות משהו אחר יותר קרוב אלי. הבאתי מתווך, אבל המחיר שהציע היה נמוך מאוד, שלא היה שווה לי למכור. הבנתי כי אין מנוס מלהשקיע שיפוץ בדירה ובעצם לעשות לה אוברול, ואם כבר משפצים, עשיתי את זה כאילו שזה עבורי, שאני הולך לגור בדירה, וגם לא התקמצנתי ושמתי תאורה יפה וכל מה שהיה דרוש לשוות מראה יפה לדירה.

בגמר השיפוץ הבאתי מתווך נוסף, והנה הוא התלהב מאוד ואמר שהדירה יפה מוארת ומאווררת שאין בנמצא דירות כאלה, והביא רוכש במאתיים אלף ₪ יותר ממה שהדירה שווה בשוק… לא עשרים אלף כעלות השיפוץ אלא פי עשרה.

עתה ידעתי כי ה' גרם להם להשאיר חורבה כזו, כדי שארוויח יותר, שאילולי החורבה הייתי מסייד מעט וזהו, ועתה נאלצתי להחליף הכל, מה שהיה בסופו של דבר לטובתי. כמובן ראיתי מכאן גם שמוויתור לא מפסידים, לא זרקתי אותם בכח הזרוע וה' שילח אותם חודשיים אחרי…

(בעל המעשה: ב.י; טיב הקהילה)

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *