השופטת הצדיקה את מבצע הלינץ': מעידה רגעית

בית המשפט העליון דן בערר שהוגש על החלטת שופטת ביהמ"ש המחוזי לשחרר את מבצע הלינץ' האכזרי למעצר בית, בניגוד להמלצת שירות המבחן. בדיון בעליון דיבר הפצוע בפני השופט, ותיאר את הזעזוע שחש למשמע החלטת השחרור. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו "איך אפשר להסתכל לאזרחי ישראל בפנים? המחבל צריך לשבת שנים בכלא".

בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים דן אתמול (ד') בערר שהגישה המדינה על החלטת שופטת בימה"ש המחוזי ירושלים לשחרר למעצר בית מחבל שביצע לינץ' אכזרי בצעיר יהודי. בסוף הדיון בעליון נשא הפצוע דברים בפני השופט, וכעת ממתינים להחלטתו.

מדובר בלינץ' המזעזע שהתרחש בשכונת שמעון הצדיק במהלך מבצע שומר החומות, בו המון ערבי התנפל על אלי רוזן, צעיר יהודי בשנות העשרים לחייו, היכו בו בכל חלקי גופו עד זוב דם ואף השתמשו לשם כך באלות. בתיעוד הסרטון נראה אחד המחבלים משליך עגלת קניות מברזל על היהודי החבול.

למרות התיעוד הקשה החליטה שופטת ביהמ"ש המחוזי לשחרר את אחד ממבצעי הלינץ' הבולטים למעצר בית באיזוק אלקטרוני, זאת ללא המלצת שירות המבחן. בין היתר אמרה השופטת כי "יש קושי לבחון את רמת המסוכנות הנלמדת מהמשיב לאור עמדותיו הבעייתיות, כפי שגם הודגם בדיון לפניי היום. אך למרות זאת אני סבורה שיש בחלופה שהוצעה כדי לאיין את מסוכנותו, שכן היא מרוחקת ממוקדי העימות..".

עוד הוסיפה השופטת כי המחבל נמצא במעצר מזה חודשיים "ויש לקוות כי שהייתו במעצר הציבה לו גבולות ברורים. כמו כן אנו עומדים בפתחו של עיד אל אדחא". השופטת התייחסה לעברו הפלילי של המחבל, אך הוסיפה כי היום הוא בעל מפעל המעסיק בין היתר יהודים.

"אמנם לא ניתן להבין את המעשים שלו ואת המעידה הרגעית שהוא מעד בה, ויש לגנות את המעשה בכל תוקף, אך בהתחשב בניהול אורח החיים הנורמטיבי עד כה ובכך שמדובר במעידה יחידה מה 13 שנים.. מצאתי להורות על מעצרו באיזוק אלקטרוני", סיכמה השופטת.

אלי רוזן, פצוע הלינץ', תיאר כי "אני פשוט ממש מזועזע שהוחלט לשחרר אותו לפחות למעצר בית. זה המחבל המרכזי בכל הסיפור הזה". רוזן פירט כיצד תקף אותו המחבל "הוא ממש תקף אותי באגרופים לפנים, משך לי בשיער, פשוט ממש ניסה להרוג אותי".

לגבי ההחלטה לשחרר את המחבל למעצר בית טען "כל אחד צריך להזדעזע מזה, כי היום זה אני ומחר זה מישהו אחר. ואנחנו חיים ביחד, אין פה פריבלגיה. זה פשוט ממש נוראי, ממש מזעזע, זה מפחיד מאוד שכל מחבל כזה שניסה להרוג – חודשים שלוש אחר כך משוחרר כאילו לא עשה כלום, ונותנים לו פרס על זה שהוא בא לרצוח יהודי".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את רוזן מסר "אנחנו מתעסקים פה עם מחבל טרוריסט, שיחד עם עוד מחבלים ניסה להרוג את אלי. עשו עליו לינץ אכזרי, כולם נחשפו לתמונות וזה פשוט לא יתכן ולא נתפס שיש כוונה לשחרר את המחבל הזה".

עו"ד בלייכר תמה על החלטת השופטת "איך אפשר להסתכל לאזרחי ישראל בפנים? איפה הביטחון שלהם שמחבל משוחרר לחופשי, במעצר בית, מי ערב לזה שהוא לא יוצא לרצוח יהודי? המחבל יכול ללכת לעשות את זה עוד פעם.

היינו בבית משפט כדי שהשופט יראה אותנו ושידע שאנחנו לא מוכנים לקבל את המצב הזה, שמחבל כזה ישוחרר. אלי דיבר במשפט, הביע את הזעזוע מול השופט ואנחנו מקווים שבית המשפט יתעשת, יהפוך את ההחלטה של המחוזי ויותיר את המחבל בכלא. אנחנו נמשיך לעבוד כי המחבל הזה צריך לשבת שנים רבות בכלא", הוסיף בלייכר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *