השופטת: "לא רואים אישורים לחקירת נתניהו". בן ארי: "יתכן שנפלו פגמים"

התובעת בתיק רה"מ, הפרקליטה עו"ד ליאת בן ארי על הטענות נגד אישורי היועמ"ש לפתיחה בחקירת רה"מ: "מסכימה שזה לא כתוב בצורה מיטבית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הבוקר לבית המשפט המחוזי ושם ענה לשאלת שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים רבקה פרידמן-פלדמן ואמר כי הוא מאשר את המענה לכתב האישום וכופר באישומים. לאחר מכן סנגורו של נתניהו בעז בן צור ביקש לדון בסוגיית אישור היועץ המשפטי לממשלה לפתיחת החקירות נגד ראש הממשלה.

השופטת פלדמן פנתה לפרקליטות: אנחנו לא רואים אישורים לחקירת נתניהו בתיק 4000.

התובעת במשפט ראש הממשלה, ליאת בן ארי, ניסתה להסביר בבית המשפט מדוע אין אישור מפורש ובכתב של היועמ"ש לפתיחה בחקירה והודתה כי ייתכן שנפלו פגמים בהליך האישור של היועמ"ש.

בן ארי: "יש לנו אישור בכתב של היועמ"ש, בפרוטוקולים, לחקירה של קליין ושל מילצ'ן. לא הצגנו את זה כי אנחנו חושבים שאין בזה צורך. זה לא מה שהחוק דורש. החוק דורש רק את האישור לפתיחה בחקירה, לא לפעולות החקירה. אני מסכימה שזה לא כתוב בצורה מיטבית. השופטת פרידמן פלדמן: "אבל זה כתוב? הכל?" בן ארי: "כן".

בן ארי: "שהיועץ המשפטי לממשלה מילא את הוראות סעיף 17. אנחנו העברנו את האישורים לפתיחה בחקירה, והוספנו את האישורים לחקירת רה"מ. שום דבר בפסיקה לא מורה לנו שבכל צעד ושעל צריך אישור של היועמ"ש. לכן עשרות הישיבות מתעדות את כל הדיונים וכל צעד ושעל שנעשה בתיק הזה.

אנחנו צריכים להציג רק הסכמה לפתיחה בחקירה. לכך היועמ"ש מפנה. כשהוא מדבר על עשרות ישיבות הוא מתייחס גם להסכמה לפתיחה בחקירה, וגם לליווי השותף של שלושת החקירות האלה מרגע שנפתחו, ועוד לפני כן של הבדיקות שנעשו".

אחרי 15 דקות בבית המשפט, ראש הממשלה נתניהו המשיך לדיון מקצועי בעניין תוכנית היציאה מהקורונה. בעוד זמן קצר צפויה לו התייעצות עם השר בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין והצוות המקצועי של משרד הבריאות בעניין הקורונה, דיון שיימשך מספר שעות. בין 17:00-18:00 ייפגש עם ראש ממשלת יוון ובהתאם להסכמות שיושגו תתקיים ישיבת ממשלה בהמשך.

יו"ר עוצמה יהודית והמועמד ברשימת הציונות הדתית לכנסת, עו"ד איתמר בן גביר אמר כי "משפטו של ראש הממשלה הבוקר הוא תוצאה של הפקרת שלטון החוק במשך שנים ארוכות בידי מפלגות השמאל, שהעניקו כוח אדיר לפרקליטות וליועץ המשפטי לממשלה.

בכנסת הקרובה נפסיק את שלטון הפקידים ואת הכוח הבלתי מוגבל של היועץ המשפטי לממשלה. כמו כן נגן על מעמדו של ראש הממשלה ונחוקק חוק צרפתי כיאה למדינה דמוקרטית אשר מאפשרת לראש הממשלה לתפקד".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *