השימוע בתיקי ראש הממשלה יידחה עד החגים

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הבהיר הערב לבאי כוחו של ראש הממשלה, במכתב ששוגר אליהם מלשכתו, כי אם רצונם בקיום הליך שימוע למרשם בגין תיקי החקירה הנוגעים לעניינו, עליהם לתאם – עד ליום 10.5.19

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הבהיר הערב לבאי כוחו של ראש הממשלה, במכתב ששוגר אליהם מלשכתו, כי אם רצונם בקיום הליך שימוע למרשם בגין תיקי החקירה הנוגעים לעניינו, עליהם לתאם – עד ליום 10.5.19 – מועד לעריכת השימוע.

שימוע זה אמור להיערך עד ליום 10.7.19.

כזכור, עורכי הדין ביקשו לפני כחודשיים להימנע ממסירתם של חומרי החקירה בתיקים הקשורים לראש הממשלה לידיהם של החשודים בתיקים אלו, עד לאחר מועד הבחירות, בשל חשש מפני הדלפות של חומרים לאמצעי התקשורת, שישפיעו לטענתם על ציבור הבוחרים.

בפנייתם אז הדגישו הסנגורים כי מדובר ב"דחיה קצרה של כ-40 יום בלבד במסירת החומרים".

כפי שפורסם, לאחר ששקל את הבקשה, הסכים היועץ המשפטי לממשלה להשהות את מסירת החומרים, והודעה על כך נמסרה ביום 11.3.19.

כפי שנמסר לסנגורים, חומרי החקירה עומדים לרשותם במשרדי פרקליטות מיסוי וכלכלה בת"א החל מיום 10.4.19, יום לאחר הבחירות, אך עד כה לא נערכה כל פנייה מצידם לאיסוף החומר.

לאחרונה מסרו הסנגורים, בעקבות פנייה אליהם, כי אין בכוונתם לאסוף את החומרים, כל עוד לא הוסדר נושא שכר הטרחה.

במכתב ששוגר הערב לסנגורים באמצעות עוזרו הבכיר של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר גיל לימון, הובהר כי "…סוגיית הסדרת שכר הטרחה אינה עומדת לפתחנו. על כן, אין בה כדי להצדיק כל עיכוב בהעברת ליבת חומרי החקירה לרשות ראש הממשלה או לידי באי כוחו, וממילא אין בדבר כדי להשפיע על מועד קיום השימוע".

עוד הובהר, כי ככל שראש הממשלה יבחר שלא לקיים את הליך השימוע כאמור, יקבל היועץ המשפטי לממשלה החלטה סופית בעניינו על סמך חומרי הראיות שבפניו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *