השליך רימון לבית ההסתדרות הציונית בתל אביב: "פוגעים בתורת ישראל"

הגיע עם רכבו לבניין ההסתדרות הציונית וחנה בקרבה אליו, הסתובב כעשר דקות בתוך הבניין, ורק לאחר מכן השליך את רימון ההלם

פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בעיר, כתב אישום כנגד נאשם מפקיעין בגין עבירה של נשיאת נשק ותקיפה, זאת לאחר שהשליך רימון הלם בבניין ההסתדרות הציונית בת"א.

מכתב האישום שהוגש על-ידי עו"ד מיטב דגן, עולה כי מזה שנים היו לנאשם טענות רבות כלפי ההסתדרות הציונית, בפרט על רקע פועלה במקום מגוריו בפקיעין. בפרסומים שונים ציין הנאשם כי "ההסתדרות הציונית עושה סלקציה ליהודי פקיעין", וכן "ההסתדרות הציונית… פוגעים בתורת ישראל וביהודי פקיעין". לאור האמור, ביום ה-10.04.22, נכנס הנאשם לבניין ההסתדרות הציונית בת"א והשליך רימון הלם בלובי הבניין. כתוצאה מהפיצוץ נזקק המאבטח לטיפול רפואי וכן נגרם נזק לבניין, לרבות חורים בקירות ובתקרת הלובי.

לצד כתב האישום, המייחס לנאשם עבירות של נשיאת נשק, היזק בחומר נפץ ותקיפה הגורמת חבלה של ממש, הגיש עו"ד דגן בקשת מעצר עוד תום ההליכים המשפטיים, בה טען: "השלכתו של רימון הלם, בסמוך מאוד למאבטח ובמקום הומה אדם – טומנת בחובה פוטנציאל לנזק גופני חמור ואך בנס לא הסתיימה בתוצאות קשות יותר. במעשהו של המשיב, אשר היה נכון לפגוע באופן חמור באדם זר לחלוטין אשר אינו מסוכסך עמו באופן אישי, יש כדי להעיד על מסוכנותו".

עוד הוסיף עו"ד דגן כי: "מעשיו של המשיב היו מחושבים ומתוכננים היטב, ולא נבעו מתגובה ספונטנית או מהתלהטות רגעית; המשיב הגיע עם רכבו לבניין ההסתדרות הציונית וחנה בקרבה אליו, הסתובב כעשר דקות בתוך הבניין, ורק לאחר מכן השליך את רימון ההלם, דווקא בקרבה למאבטח (ולא במקום אחר אשר לו היו בו כלל אנשים). יתרה מכך, כאמור, הרקע להשלכת רימון ההלם על ידי המשיב, הינו על פי תפיסתו, סכסוך ארוך שנים ויצרי מול ההסתדרות הציונית, ולפיכך המסוכנות הנשקפת מהמשיב בהקשר זה עומדת בעינה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *