השמיים חוזרים להיות פתוחים: רשימת "המדינות הירוקות" התארכה

משרד החוץ צפוי לפרסם היום את הרשימה המלאה # היא תכלול עשרות מדינות חדשות שיתווספו אליה, ושהחוזרים מהן יוכלו להיכנס לארץ ללא צורך בבידוד. בין היעדים שנוספו: גרמניה, דנמרק, דרום קוריאה ויפן

רשימת המדינות הירוקות צפויה להיות ארוכה מהצפוי ולא תכלול רק כמה מדינות בודדות כפי שתוכנן תחילה, כך נודע ל"ישראל היום". במשרד החוץ צפויים לפרסם מחר שני את רשימת המדינות הירוקות שישראלים שיחזרו מהן יוכלו להיכנס לארץ ללא צורך בבידוד. כך דווח ב'ישראל היום'.

תחילה דובר על כמה מדינות בודדות, אך במשרד החוץ מיפו כמעט את כל מדינות העולם וערכו קריטריונים מסודרים לפיהם לפי ההערכה כמה עשרות מדינות ייכנסו לרשימה שהחוזרים מהן יוכלו להיכנס לארץ ללא צורך בבידוד.

בין המדינות הירוקות שצפויות להיכנס לרשימה ניתן יהיה לראות את יפן, דרום קוריאה, גרמניה, דנמרק ומדינות נוספות. מי שככל הנראה תישאר ברשימת המדינות האדומות בשלב זה היא ארצות הברית, אחד היעדים הפופולריים ביותר בקרב תיירים ישראליים.

הבשורה נוגעת בשלב זה בעיקר לבעלי דרכונים כפולים או לכאלו שיקבלו אישורים מיוחדים, בהמשך, כשמצב התחלואה בארץ ישתפר וישראל תיחשב למדינה ירוקה, הבשורה תהיה משמעותית עבור כל הישראלים. כרגע, מסתמן כי המדינות שגם ישראלים יוכלו להיכנס אליהן ולנפוש בהן וזאת לאחר שיציגו בדיקות קורונה שליליות יהיו קרואטיה, מונטנגרו, רואנדה ובולגריה.

הרבה מאוד מדינות לא מכניסות תיירים בכלל ולא רק ישראלים. רוב מדינות אסיה סגורות ולכן הרשימה תהיה רלוונטית באמת רק לאחר שייפתחו. את המדינות שהן יסכימו קבל נדע בשבועות הקרובים כאשר מדינות כמו יפן, קוריאה ותאילנד מגבשות בימים אלו תוכנית להחייאת ענף התיירות. לפי המצב הנוכחי, ישראל ככל הנראה לא תהיה ברשימת המדינות שאזרחיהן יהיו מורשים להיכנס ולנפוש באותם יעדים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *