השקרים הוטחו בפניה: כך הביך עמית סגל את איילת שקד

שרת הפנים איילת שקד (ימינה) העניקה ראיון ב"מהדורה המרכזית": בחדשות 12 וטענה כי "הליכוד משקר, לא האמנתי שסמוטריץ יצביע נגד", אך עמית סגל הציג בפניה את ההבטחות שלה לפני הבחירות "לא נשב עם לפיד"

שרת הפנים איילת שקד (ימינה) העניקה ראיון ב"מהדורה המרכזית": בחדשות 12 וטענה כי "הליכוד משקר, לא האמנתי שסמוטריץ יצביע נגד". היא תקפה את ח"כ עמיחי שיקלי שהתנגד לאחר שהבטיח לה להצביע בעד: "מי שהפיל את החוק הוא עמיחי שיקלי שהצביע נגד, נגד השב"כ ונגד המדינה היהודית".

עמית סגל תקף ב׳ערוץ 12׳ את איילת שקד – ״על מה את מתלוננת? אלו השותפים שבחרתם בעצמכם, אתם בסוף הקמתם ממשלה עם גורמים פוסט ציוניים וגורמים אנטי ציוניים, החברים שלכם זה מוסי רז, אז מה אתם רוצים? מה אתם תוקפים שאין לכם רוב? אלו שותפים שרוצים שיחריבו את אביתר״ .

ב׳ערוץ 12׳ הביכו את איילת שקד בראיון הראשון שלה אחרי הבחירות. באמצע הראיון הציגו בפניה סרטונים בה התחייבה ״לא נשב בממשלה עם לפיד בשום אופן שבעולם״, ״אנחנו פוליטיקאים ישרים שעומדים על דעתם ומקיימים את מילתם, לא מבלפים״, ״ניצן הורוביץ מדבר בצורה חמורה ביותר, לא נהיה איתו ולא נשב איתו בשום קואליציה״ :

עמית סגל השיך לתקוף ב׳ערוץ 12׳ את איילת שקד – ״אם הייתם אומרים לפני הבחירות שתשבו עם ׳מרצ׳ ורע״מ, הייתם עוברים את אחוז החסימה? למה שיקרתם ולא אמרתם למצביעים מראש״. דני קושמרו: ״עוברת לך המחשבה שאולי הסתיים הקשר שלך עם הימין? מה הרווחת מכל המהלך הזה של הממשלה?״ :

"הנושא של חוק איחוד משפחות, זה נושא מאוד מורכב", הסבירה השרה. "מי שמפגע באינטרסים של המדינה זה בעיקר בצלאל סמוטריץ. זה חוסר אחריות לאומית. אנחנו היינו צריכים להשיג רוב – אבל צריך להגיד אף פעם מפלגת אופוזיציה לאומית לא התנגדה לחוק הזה, צריכים לעשות הכול כדי להעביר אותו".

על הבעיות בתוך הקואליציה אמרה כי: "מרצ ורע"ם עשו צעדים קשים, אבל מי שהפיל את החוק הוא עמיחי שיקלי שהצביע נגד, נגד השב"כ ונגד המדינה היהודית. לא נדבר פה על מה נעשה איתו. היום נציגים רבים באופוזיציה מבינים את הטעות. אני אנסה להביא את החוק להצבעה שוב בשבועות הקרובים, כרגע יש 15 אלף פלסטינים שיכולים לבקש אזרחות".

"הסיכום זה על 1,600 פלסטינים, הבדיקה הפרטנית אם הייתה מעלה משהו הייתה בתוך אותם 1,600", אמרה שקד על טענות הליכוד. "אנחנו נשיג רוב ונדאג לזה שהחוק יעבור. סמוטריץ יודע כמה החוק חשוב, לא האמנתי שהוא לא יצביעו איתנו. רק אתמול בצוהריים ראיתי שהם הולכים לבגוד בערכים ולהצביע נגד החוק הזה".

עמית סגל הציג לפני שקד את ההבטחות הבחירות שימינה הפרה. "איבתיסאם וניצן הורוביץ חזרו בהם מהדברים שאמרו אז", הסבירה שקד. "היו לנו הבטחות שהיו סותרות, אנחנו בסוף הגענו לסיטואציה הזאת אחרי שניסינו תקופה ארוכה להקים ממשלת ימין. התוכנית של נתניהו הייתה להקים ממשלת 59 שנשענת על רע"ם, ניסינו לשכנע את סמוטריץ שלא הסכים וגם את גדעון סער שסרב. שראינו שאנחנו לא מצליחים, היינו צריכים לקבל החלטה אם ללכת לבחירות או להקים ממשלה, והחלטתי בסופו של דבר שעדיפה הממשלה הזאת על בחירות נוספות".


שקד טענה כי "אני אשת ימין ומייצגת את הימין, אני עובדת עברו הציבור שלו ועבור כלל האזרחים. זה ממשלה שהיא ממשלת אחדות, ממשלה עם הרבה קצוות. מחנה ימין זה לא נחלתו של בנימין נתניהו, יש לנו הרבה אנשי ימין בממשלה. יש גוש ימני מוצק, בקבינט יש רוב ימני – יותר מהממשלה הקודמת".

בליכוד הגיבו על דבריה של שקד: "איילת שקד שהפרה את כל הבטחותיה לציבור והקימה ממשלה מסוכנת עם מרצ ורע״מ לא תטיף לנו מוסר. אנחנו גאים בכך שבלמנו הלילה את מכירת החיסול של בנט ושקד למנסור עבאס, כולל איזרוח אלפי פלסטינים. נביא את חוק יסוד ההגירה – החוק היחיד שימנע כניסת מסתננים פלסטינים לישראל – ונראה אם שקד תצביע בעדו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *