השרה להגנת הסביבה : "החורבן בלתי נתפס, ויהיה קשה מאוד להשתקם"

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג בחפ"ק השריפות בהרי ירושלים: "החורבן כאן בלתי נתפס, לטבע יהיה קשה מאוד לשקם את עצמו"

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, בהערכת מצב בחפ"ק השריפות בהרי ירושלים, קיבלה תמונת מצב עדכנית אודות רמות זיהום האוויר, הטיפול במפגעי האסבסט שנוצרו בשל השריפות, וכן על הנזק שנגרם לבעלי החיים, לטבע ולמערכות האקולוגיות. כמו כן, השרה זנדברג קיבלה עדכונים מהשטח מנציב כבאות והצלה, רב-טפסר דדי שמחי, וכן ממפקד מחוז ירושלים במשטרת ישראל, ניצב דורון תורג׳מן.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "מיום ליום נזקי האסון מתבהרים לנו יותר, וכבר עכשיו ברור לנו שמעבר לפגיעה הקשה ברכוש ובבריאות, יש נזקים עצומים ואיומים לסביבה. מרחבים שלמים של מערכות אקולוגיות מתפקדות הושמדו כליל, ובעלי חיים רבים מצאו את מותם בין הלהבות. החורבן כאן הוא בלתי נתפס, ואין ספק שלטבע בהרי ירושלים יהיה קשה מאוד לשקם את עצמו".

"לאחר שהשריפות ישככו, נתחיל בעבודה אינטנסיבית במשרד להגנת הסביבה. נבצע מיפוי מלא על מנת להבין את היקף הנזקים שנגמרו לסביבה ואת עוצמתם, ועל בסיס המידע נכין תכנית שיקום למערכות הטבעיות שנפגעו באופן אנוש"

"שינויי האקלים יהפכו את האירועים הללו לתכופים ועוצמתיים יותר. על הממשלה להכריז על מצב חירום אקלימי, ולאמץ את דוח מנהלת שינוי האקלים שתוכלל על ידי המשרד להגנת הסביבה. בעולם החדש אסונות אקלים הם חלק מהשגרה, ועלינו להיערך בהתאם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *