השר ארדן: היה מודיעין על כוונה לירות בשוטרים

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אומר הבוקר בראיון: "המשטרה לא תאפשר אנרכיה. היה מידע על כוונה לירות בשוטרים". ניצב עמיחי אשד, מפקד מחוז מרכז במשטרה, אמר מנגד כי "במדינה דמוקרטית זה לגטימי לחסום כבישים וצירים, גם אם זה מפריע לציבור"

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, התייחס היום להפגנות יוצאי אתיופיה ולאירועים האלימים שהתרחשו אמש ברחבי הארץ ואמר כי "במהלך הלילה התקבל במשטרה מודיעין על כוונה של מפגינים לפתוח בירי חי לעבר השוטרים".

בריאיון לאריה גולן ברשת ב' אמר ארדן כי "רמת האלימות שהמשטרה ראתה אתמול ברחבי המדינה היא רמת אלימות ששנים רבות לא נראתה בהפגנות ושהיו גם בהיקף חסר תקדים. השלכת רימוני הלם, בקבוקי תבערה על כלי רכב על תחנות משטרה במגמה לשרוף אותם. בלילה נכנס מודיעין על כוונות לירי חי על שוטרים וכל זה על בסיס הסתה ברשתות וקריאה לצעירים ואפילו בני נוער שכרגע נמצאים בחופש", אמר ארדן.

השר ארדן הוסיף כי היערכות המשטרה היום תהיה אחרת: "אני קורא לכל המפגינים והמוחים – ההפגנה לגיטימית ומוצדקת אבל הפעלת אלימות מסכנת חיים ופגיעה ברכוש, לא ולא. והיום אם חס וחלילה המשטרה תאלץ להפעיל כוח, האחריות תהיה על אותם אנשים אלימים פורעי חוק וסדר".

ארדן אמר כי הוא יכול להבין את הכאב ושזכותם של המפגינים למחות אך אנרכיה לדבריו, לא תהיה בשום פנים ואופן. "מה שראינו אתמול זו אנרכיה, אלימות בלתי נסבלת שמסכנת חיים. והמשטרה אתמול, שוב בגלל היקף המחאה והדרך שבה התחוללה עמדה בפני הדילמה האם להפעיל את כל האמצעים לפיזור הפגנות באופן שבוודאות גבוהה היה מביא לנפגעים, אולי חס וחלילה גם נפגעים בנפש בקרב המפגינים".

ניצב עמיחי אשד, מפקד מחוז מרכז במשטרה, התייחס בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב לדברי ארדן הנוגעים למודיעין, ואמר: "השר דייק בדבריו ובהחלט היו ידיעות שונות שנכנסו לארוך היממה האחרונה. הידיעות האלה, את חלקן ראינו מתממשות, ראינו גם צילומים של הכנת בקבוקי תבערה. באזור שלי, במרכז, נזרקו למעלה מ־10 בקבוקים".

אלא שלדברי אשד, זה לגיטימי במדינה דמוקרטית לחסום כבישים כדי להביע מחאה – גם אם זה פוגע בציבור. "במדינה דמוקרטית זכות המחאה, חלקה היא בהחלט חסימת צירים וחסימת דרכים, זה קורה במחאה שהייתה לפני כשנה במחאת הקוטג' כמו שאנחנו מכירים אותה, במחאת הנכים וכו'. חלק מזכות הציבור במדינה דמוקרטית היא בהחלט מחאה – ומחאה יש בה משום הובלה לכך שהציבור הכללי נפגע".

לצד זאת, לדברי הניצב הגבול הוא כאשר המחאה הופכת לאלימה: "אנחנו מסתכלים כנגד ומסתכלים האם יש הפרת חוק בוטה ובמקום הזה אנחנו צריכים לפעול. האם אני הייתי רוצה שבכל מקום שיש מחאה יחסמו צירים? התשובה היא בוודאי שלא. באירועים האחרונים, במקום שבו הייתה אלימות ובמקום שבו המחאה הפכה ללא לגיטימית ביצענו מעצרים".

על הטענה כי המשטרה לא התערבה ופינתה כבישים משום שזה עלול להצטייר בצורה גזענית, אמר: "אסור לנו לטעות ואסור לנו במדינה כמו שלנו לחשוב ששוטרינו הם סלקטיביים על פי צבע, מין, גזע וכו'. לא כך הם הדברים. אנחנו משטרה של הציבור כולו. אנחנו משטרה שנותנים מענה לציבור כולו. צריך לזכור שפיזרנו חרדים, מוסלמים, נכים, את הקהילה האתיופית ואת מחאת הקוטג', כולם שווים בפני החוק".

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *