השר בנט לפולין: אל תמחקו את ההיסטוריה

בנט מתייחס לסערה עם פולין בוועידת הנשיאים: ״אי אפשר לבנות עתיד משותף על ידי מחיקת ההיסטוריה, העם הפולני היה קורבן בשואה אבל היו לא מעט פולנים שרצחו יהודים ולקחו חלק פעיל באנטישמיות״

שר החינוך והתפוצות, נפתלי בנט, התייחס כעת בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה״ב למתיחות עם פולין סביב מעורבותו של העם הפולני בשואה.

"״אי אפשר לבנות עתיד משותף שמבוסס על מחיקת ההיסטוריה. ההיסטוריה שלנו עם האומה הפולנית היא ארוכה, מלאת עליות וירידות, אבל המציאות היא שלצערי בשואה הרבה פולנים לקחו חלק אקטיבי באנטישמיות ואכן רצחו יהודים. היו גם פולנים שונים שיצאו מגדרם להציל יהודים, חסידי אומות עולם. המציאות היא שמצד אחד פולין עצמה הייתה קורבן של גרמניה הנאצית תחת כיבוש קשה ואכזרי, אבל גם היו הרבה פולנים שהיו מעורבים באנטישמיות", אמר בנט.

הוא הוסיף, "סבה של אשתי חי בפולין, במהלך ארבע שנים אמא שלו ושני אחיו התחבאו ביער והוא היה יוצא לעבוד כדי להשיג אוכל ולהביא אותו אליהם למחבוא. יום אחד, קצת לפני שהרוסים הגיעו, באו נערים פולנים וצחקו בפניו ״רצחנו את המשפחה שלך״. הוא רץ למחבוא וראה את אמא שלו ואחיו מתים. זו עובדה. אי אפשר לשנות את זה".

הוא התייחס להצהרה המשותפת בנושא שיצאה מטעם ישראל ופולין בשנה האחרונה. "אני חושב שחלק מהתוכן של ההצהרה היה שגוי. זו הייתה הצהרה רשמית שמשותפת לממשלות ישראל ופולין ולכן יצאתי נגדה בזמנו. אנחנו מעריכים את הידידות בין פולין וישראל ב-2019 אבל אנחנו לא יכולים להרשות לאף אחד, באף מקום, לשכתב את ההיסטוריה. אני חושב שהתמודדות עם המציאות, שהם היו קורבן אבל גם חלק מהם לקחו חלק באנטישמיות, זו האמת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *