השר הבכיר שהציע סוכריות על מקל לכל תלמיד ופוטר

התכנית לרכישות טונות הממתקים בוטלה לאחר התנגדות של הנשיא

שר החינוך המפוטר של מדגסקר, ריג'אסואה אנדריאמננה אמר כי כל תלמיד יקבל שלוש סוכריות על מקל כדי להמתיק את טעם הלוואי "המר" של תרופה צמחית (שלא נבדקה מדעית) לנגיף קורונה.

התוכנית לרכישות טונות הממתקים בוטלה לאחר התנגדות של נשיא מדגסקר, שדווקא מקדם באגרסיביות את "תרופת הסבתא" הזו. התכנית היתה עולה כ 2 מיליון דולר.

מספר מדינות באפריקה ממשיכות לייבא מוצרים אורגניים שונים מתוך אמונה שאלה מסייעים להילחם בנגיף, אולם ארגון הבריאות העולמי הזהיר כי לא קיימת כיום תרופה שהוכחה מדעית.

האקדמיה הרפואית הלאומית של מדגסקר הטילה ספק אף היא ביעילות המשקה אותו מקדם הנשיא כתרופה לקורונה. מדובר במשקה טבעי, הכולל מי טוניק ומבוסס על שיח מוכר בתחום הרפואה האלטרנטיבית הנקרא "ארטימיסיה". לדברי האקדמיה קיים פוטנציאל פגיעה בבריאות של צרכני "התרופה" הזו.

הנשיא רג'ואלינה אף הגן בתוקף על קידום התרופה וייחס את הביטול בו מתייחסים ל"תרופה" ליחס המתנשא של המערב למדינות אפריקה. אם מדינה אירופאית הייתה מייצרת את הטוניק, התגובה של המערב הייתה שונה, כך טוען הנשיא.

אך התמיכה האקטיבית של הנשיא בתרופה, לא מנעה ממנו לפטר את שר החינוך על התכנית הגרנדיוזית שלו לרכוש טונות של סוכריות על מקל עבור ילדי בתי הספר במדינה, כדי להמתיק את הגלולה המרה.

שר החינוך בסך הכל ביקש לסייע לילדי המדינה לקחת את אותה תרופה שמקודמת על ידי הנשיא בלהט רב כל כך, אלא שהתכנית שהייתה אמורה לעלות למשלם המסים המדגסקרי למעלה משני מיליון דולרים – עלתה לשר במשרתו.

כמעט 1,000 מקרים של נגיף הקורונה דווחו במדינה, כולל שבעה מקרי מוות, ובמדינה קיים סגר חלקי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *