השר יעקב ליצמן טוען: "ביקרו אותי בגלל השטריימל"

שר הבריאות היוצא מסיר את הכפפות ויורה לכל עבר בראיון שקיים ויפורסם מחר, הוא מתייחס לכהונתו תחת נתניהו, ליחס אליו בתור חרדי וכמובן גם למשבר הקורונה

שר הבריאות היוצא יעקב ליצמן התראיין לעיתון סוף השבוע של 'ישראל היום, ובשיחה עם הכתב יהודה שלזינגר הוא הודף את הביקורת: "יש אנשים שלא מצליחים לבלוע חרדי בעמדה כזו". "חשבתי שיש החמרות שלא היה בהן צורך".

אחרי הפצצה שהטיל בתחילת השבוע על הרצון שלו לעזוב את משרד הבריאות בצל מגיפת הקורונה, מסיר שר הבריאות יעקב ליצמן את הכפפות, ובראיון שיפורסם מחר הוא מדבר בגילוי לב על הנגיף, על הביקורת נגדו ועל ההישגים שהצליח להביא במשרד שהיה בעבר אפור וזניח.

ליצמן אומר כי מדיניות המשרד נגד הקורונה היתה מדיניות של החמרה "לפעמים", כלשונו: "חשבתי שיש החמרות שלא לצורך. היו שלבים שבהם חשבתי שהלכו יותר מדי רחוק. למשל, לא חשבתי שהולכים להיות 10,000 מתים, כמו שאנשי המקצוע אמרו. ככה הם ראו בהתחלה, לפי איך שהנתונים רצים. אמרתי את דעתי בדיונים סגורים".

בראיון ליצמן טוען כי הביקורת נגדו היא בשל היותו חרדי. לדבריו: "יש אנטישמים שראו אותי עם שטריימל, וזה מה שהפריע להם". הוא מוסיף כי: "בעיתונים לא התייחסו לתוכן הדברים שאמרתי. האם יש מישהו שכתב שאני הראשון שחסם את הכניסה לארץ? אף אחד. זה לא עניין אותם. עניין אותם למה באתי עם שטריימל. שטריימל לובשים בשבת ובמוצאי שבת. למה? ככה אני. לא מתבייש בזה. בגלל זה צריך ללעוג?"

ליצמן נשאל אם לדעתו עשה טעויות סביב הקורונה והגיב "כל אדם עושה טעויות. יכול להיות שבבני ברק הייתי צריך לטפל בצורה אחרת. יכול להיות שלא היה צריך סגר. יכול להיות שהייתי צריך לסגור רק שכונות שנגועות, ולא את כל העיר, כמו שעשו בירושלים וכמו שעושים היום בבית שמש. לא היה צריך לסגור את כל העיר. האנטישמיות שהגיעה בגלל הסגר נוראית. אמרו על החרדים שהם מזוהמים, הכלילו על כל החרדים. אם היינו סוגרים שכונה, זה היה עובר כמו בירושלים. לא היתה אנטישמיות כזאת נגד החרדים".

לסיום הוסיף יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן כי: "גם הביקורת נגדי היתה על הרקע הזה. אנשים לא יכולים לבלוע חרדי בעמדה כזאת, זה לא עובר להם בגרון".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *