השר ישראל כ"ץ על התקיפה בסוריה: "כוונה לפגוע בראש הנחש"

חבר הקבינט ישראל כ"ץ התייחס לסיכול הפיגוע מסוריה: נטלנו אחריות בגלל התקיפה הישירה. צה"ל: "אנחנו במוכנות גבוהה להמשך הגנה ופעולה ככל שיידרש"

שר החוץ וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני ישראל כ"ץ התייחס היום (ראשון) לסיכול הפיגוע מסוריה ואמר כי התקיפה כוונה "לפגוע בראש הנחש ולעקר את שיניו", כשהוא מתייחס לאיראן. בריאיון לאריה גולן בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב הסביר השר כי "שיני הארס של הנחש זה קאסם סולימאני וכח קודס".

השר כ"ץ סירב להתייחס לדיווחים הזרים כי ישראל תוקפת בעיראק. "אני לא אתייחס לדברים שלא נטלנו אחריות עליהם", אמר והוסיף כי "כאן נטלנו אחריות בגלל התקיפה הישירה שכוונה לישראל עם כל האיומים שנלוו".

כ"ץ הסביר: "ישראל פועלת במקומות שונים, בכל מקום אין להם חסינות. היו כבר ניסיונות בעבר שגם עליהם ישראל הגיבה בצורה גלויה, ניסיונות לתקוף בתוך שטח ישראל, מל"ט שחדר לשטח ישראל והגבנו גם כן בעוצמה. יש כאן מערכה קבועה מול איראן בסוריה".

בהתייחס לפעולות שקדמו לתקיפה אמר כ"ץ: "הפעילות הזאת מבוססת על מודיעין איכותי, על יכולת מבצעית גבוהה ועל נחישות והובלה מדינית, ראש הממשלה ושר הביטחון, אחרי אישור הקבינט, הוביל את הדברים, קיבל החלטה ולקח את האחריות ואלו התוצאות. אנחנו חושפים את המזימות שלהם, פועלים למנוע אותם בכל מקום וכל מדינות האזור יודעות שישראל היא העוגן שאפשר להישען עליו מול התוקפנות האיראנית".

במהלך הלילה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "במאמץ מבצעי גדול, סיכלנו תקיפה נגד ישראל של כוח קודס האיראני ומליציות שיעיות. אני חוזר ואומר – לאיראן אין חסינות בשום מקום. כוחותינו פועלים בכל גזרה נגד התוקפנות האיראנית".

צה"ל סיכל הלילה ניסיון פיגוע של כוח קודס בסוריה, שעות לפני שתוכנן להתבצע. חיל האוויר תקף מבנה של הכוח האיראני בכפר עקרבה שבאזור דמשק. באופן חריג נטל צה"ל אחריות על התקיפה של הכוח, שתיכנן לפגוע במטרות בצפון הארץ באמצעות רחפנים תוקפים. מרכז המעקב הסורי דיווח כי לפי המידע שיש בידיו, ישנו אזרח אחד הרוג, לא ברור אם כתוצאה מהתקיפה או כתוצאה מהטילים שירו מערכות הנ"מ הסוריות כדי לסכל את התקיפה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *