השר כהנא השתלח: "למה אתם מתעקשים להיות ילדי הכפות של דרעי וגפני?"

את הדברים אמר השר לשירותי דת בתגובה להצעת אי אמון של האופוזיציה. כהנא: "אתם נלחמים נגד הרבנים שלי ונגד בתי המדרש שחברי ואני גדלנו בהם. מבחינתכם אין בית מדרש אורתודוקסי של הציונות הדתית. יש או רפורמים או חרדים. אתם נלחמים נגד זכותה של הציונות הדתית להגדרה עצמית. אתם רוצים את הציונות הדתית קטנה וכנועה".

שתי הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה זכו לרוב במליאת הכנסת אך לא התקבלו מכיוון שלא זכו לתמיכה של 61 חברי כנסת.

ההצעה "כישלון הממשלה בהתמודדות עם הגרעין האיראני ובהזעקת דעת הקהל בארצות הברית ובעולם כולו" (הליכוד בהנהגת בנימין נתניהו לראשות הממשלה) זכתה לרוב של 47 חסרי כנסת מול שלושה מתנגדים, אך מאחר שנדרש רוב של 61 לא התקבלה.

ההצעה "ממשלה הנכנעת לארגונים הרפורמים ופוגעת בערכי יסוד של הציבור החרדי איננה ראויה לאמון" (יהדות התורה והשבת אגודת ישראל – דגל התורה התאחדות הספרדים שומרי תורה תנועתו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל) זכתה לרוב של 49 חסרי כנסת ללא מתנגדים, אך מאחר שנדרש רוב של 61 לא התקבלה.

ח"כ ישראל אייכלר הציג את הצעת יהדות התורה ואמר: "אנחנו מדברים היום על אי אמון בממשלה שנכנעת והופכת לממשלה רפורמית, דבר שלא היה מאז קום המדינה. אני בא ואומר לעם היושב בציון שלא יודע שהמלחמה הזאת של הרפורמים נגד היהדות היא מלחמה קיומית לא פחות מהמלחמה הפלסטינית.

יש להם אינטרס פוליטי, כמובן. אנחנו גם רואים שגדולי האויבים של מדינת ישראל באוניברסיטאות ובהפגנות נגד ישראל על פשעי המלחמה שמדינת ישראל עושה נגד הפלסטינים הם מתבוללים שבאו מהקהילות הרפורמיות ושמותיהם ידועים. אני קורא לכל האזרחים היהודים, החילוניים והמסורתיים והדתיים, ובוודאי החרדים, לא לאפשר להפוך את מדינת ישראל למדינת אויב לעם היהודי ולתורת ישראל, בשום פנים ואופן."

השר לשירותי דת מתן כהנא השיב: "אתם נלחמים נגד הרבנים שלי ונגד בתי המדרש שחברי ואני גדלנו בהם. מבחינתכם אין בית מדרש אורתודוקסי של הציונות הדתית. יש או רפורמים או חרדים. אתם נלחמים נגד זכותה של הציונות הדתית להגדרה עצמית. אתם רוצים את הציונות הדתית קטנה וכנועה.

הפסיקו להתנשא על הציונות הדתית. אנחנו מקפידים על מצוות לא פחות מכם. התורה יקרה לנו לא פחות מכם. במשמרת שלי הציונות הדתית לא תהיה יותר שקופה וכנועה תחת רגליכם. ושאלה אחת אחרונה לחברים היקרים ממפלגת הציונות הדתית. למה אתם משתפים עם זה פעולה? למה אתם מתעקשים להיות ילדי הכפות של דרעי וגפני?"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *