השר סמוטריץ' במתנת פרידה למדינת ישראל

זמן הנסיעה בין תחנת יצחק נבון בירושלים לתחנת תל אביב-השלום יעמוד על 37 דקות בלבד

השר סמוטריץ' ערך היום את נסיעת הבכורה מתחנת האומה בירושלים (תחנת נבון) עד לתחנת תל אביב סבידור, בהשתתפות מנכ"ל רכבת ישראל מיכה מייקסנר ובכירים ממשרד התחבורה והרכבת. לדברי השר סמוטריץ', עד חודש ספטמבר קו הרכבת החשמלית יגיע עד להרצליה.

שר התחבורה ציין כי לוחות הזמנים לפתיחת הקו לציבור הרחב הוקדמו משמעותית, בזכות האצת עבודות התשתית שבוצעו בתקופת הקורונה, בה הופסקה תנועת רכבות הנוסעים. "לא כיף לראות תחנת רכבת ריקה, אבל זה זמני. התחנה תתמלא בנוסעים שמחים יותר, עם רכבת נוחה יותר, שקטה יותר ומהירה יותר, וזאת תודות למנכ"ל ולכלל העובדים של רכבת ישראל", אמר השר סמוטריץ'.

לדברי שר התחבורה, מעבר לחיסכון הכלכלי בעקבות החשמול, התועלות שהנוסעים יזכו להם כבר בחודשים הקרובים יורגשו אצל כל משתמשי הרכבת: נסיעה ירוקה, שקטה, מהירה עם תוספת קרונות ותוספת שירות.

"לקראת המחצית השניה של השנה הבאה יתווספו 24 קורנות חדשים וירוקים, שיעשו מהפכה עבור הנוסעים. המשמעות היא פחות תקלות ובעיות, הרבה יותר קרונות ונסיעות, יותר קיבולת ותדירויות ויותר דיוק בלוחות הזמנים. זה ישתלם הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים", הוסיף השר סמוטריץ'.

מאז פתיחתו של הקו לפני כשנה וחצי, נסעו בו כ-4 מיליון נוסעים. בדצמבר 2019 הושלם חישמול הקו בין תחנת נמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) ובין תחנת תל אביב ההגנה, דבר שאיפשר נסיעה רציפה ומהירה ברכבת החשמלית מתל אביב לירושלים. עם החישמול, הוכפל מספר הנוסעים בקו, מ-10 אלף נוסעים ביום ל-20 אלף נוסעים. עם חיבור הקו לתחנות תל אביב השלום וסבידור-מרכז צפוי גידול נוסף במספר הנוסעים.

עם חנוכת הקו ב-24 במאי, יופעלו שתי רכבות בשעה לכל כיוון, בימים ראשון עד חמישי, מהשעה 06:30 בבוקר ועד לשעה 21:30 בערב. כמו כן, יופעל שירות רכבות במוצאי שבת. זמן הנסיעה בין תחנת יצחק נבון בירושלים לתחנת תל אביב-השלום יעמוד על 37 דקות בלבד, וזמן הנסיעה לתחנת תל אביב סבידור-מרכז יעמוד על 42 דקות.

קו הרכבת המהיר לירושלים הוא אחד הפרויקטים ההנדסיים והטכנולוגיים, המורכבים ביותר שבוצעו אי פעם בישראל. הפרויקט כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים. העבודות על הרכבת כללו כרייה של 5 מנהרות, באורך של 38 קילומטרים ו-8 גשרים, באורך של 7.5 קילומטרים. הקו עובר דרך מנהרה באורך של 11.5 קילומטרים, הנחשבת לארוכה ביותר בארץ, וכן מעל גשר שגובהו כ- 100 מטרים, ונחשב לגשר הגבוה בישראל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *