השר פרץ פנה בדחיפות לרמטכ"ל בעקבות היחס לדתיים במלוניות הקורונה

השר רפי פרץ בפנייה לשר הבטחון גנץ ולרמטכ"ל כוכבי: "ההתנהלות בכפר המחלימים באשקלון פוגעת קשות בחיילים הדתיים ומנוגדת לפקודת השירות המשותף"

שר ירושלים ומורשת, הרבצ"ר לשעבר, רפי פרץ שלח הבוקר (ה') מכתב דחוף לשר הבטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ ולרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי בדבר ההתנהלות במלונית הקורונה באשקלון בין חיילים לחיילות אשר פוגעת באורח חייהם של החיילים הדתיים השוהים במקום.

במכתב ציין השר, "הובאו לידיעתי תלונות של חיילים דתיים שנשלחו למלוניות קורונה, ונמצאים בתנאים שאינם מתאימים לחיילים דתיים. כידוע, החיילים הדתיים, מתגייסים לצה"ל בתחושת שליחות ואמונה, ונמצאים בחוד החנית של היחידות הלוחמות. הנהלים בצה"ל מבטיחים שמירה על התנהגות ראויה ומכבדת המאפשרת לכל חייל לשמור על אורח חייו ואמונתו."

עוד נכתב, "אולם על פי התלונות שהגיעו אלי, בכפר המחלימים של צה"ל באשקלון נמצאים חיילים וחיילות, מרקעים שונים, וההתנהלות הכללית פוגעת קשות בחיילים הדתיים, מנוגדת לכללי ההתנהגות בצבא ולפקודת השירות המשותף. כמו כן, לא הוקצה להם מבנה ראוי לתפילה."

השר פרץ, אשר שימש בעברו כרב הצבאי לשעבר, ביקש כי "יימצא מענה מהיר להתאמת המשך בידודם של החיילים הדתיים, במקום שיאפשר להם תנאים נאותים כמקובל בצה"ל." נוסיף כי השר שוחח היום עם אורי פינסקי ולייזו דויטש מהנהלת איגוד ישיבות ההסדר על מנת לקבל תמונת מצב עדכנית בשטח.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *